ابعاد حضور ارتش سوریه در طفس

ابعاد حضور ارتش سوریه در طفس
جمعه 24 بهمن 1399 - 16:37

با اعلام ورود ارتش سوریه به منطقه طفس سوریه که از نظر اداری به منطقه مزیریب در جنوب استان درعا وابسته است، سخن از فعالیت مجدد همه نهادهای دولتی و در نتیجه کنترل این شهر پس از 8 سال توسط دولت سوریه است.

العالم كشكول

شهر طفس سوریه از نظر جغرافیایی در وادی الهریر شرقی در دشت حوران و 13 کیلومتری شمال و شمال غربی شهر درعا واقع شده وحدود 100 کیلومتر از دمشق پایتخت سوریه فاصله دارد.

این شهر به کشاورزی تابستانه و زمستانه و به خصوص تولید گوجه فرنگی شهرت دارد که در حجم زیادی کاشته و صادر می شود .

این شهر امروز رسماً پس از سال 2003 و اشغال آن توسط افراد مسلح وابسته به گروه تروریستی جبهه النصره به دامن دولت سوریه بازمی گردد. این در حالی است که توافق سازش مبتنی بر خروج افراد مسلح در ادلب بود، اما برخی گروههای تروریستی از اجرای این توافق سرباز زده و تاکنون در شهر باقی مانده بودند.

این شهر با حدود 50 هزار شهروند پیش از بحران یکی از شهرهایی بود که دارای نهادهای خدماتی خوبی در سوریه بود زیرا 20 مدرسه با تمام مقاطع تحصیلی داشت و واحدهای خدماتی مانند شهرداری، ادارات کشاورزی و مشابه آن بود که با ورود ارتش سوریه به آن، سخن از فعالیت مجدد این واحدهای خدماتی است که قادر به ارائه خدمات به غیرنظامیان ساکن در منطقه هستند.

ورود ارتش سوریه به طفس در پاسخ به درخواست اهالی این منطقه از دولت سوریه پس از بروز برخی مشکلات امنیتی اخیر توسط برخی گروههای تروریستی بود زیرا ورود ارتش سوریه بر اساس اعلام این منابع اطلاعاتی در قالب توافق کمیته مرکزی شهر و ارتش سوریه و به دنبال درگیری های ناشی از درخواست ارتش برای تحویل افراد تحت پیگرد بود.

روزنامه الوطن نیز به نقل از یک مقام سوری گفت: این توافق مبتنی بر خروج 6 فرمانده مسلح و تحویل سلاح و بازپس دادن همه پایگاههای اشغال شده بود زیرا افراد مسلح با خروج از طفس و تحویل سلاح موافقت کردند.

بدون شک ورود ارتش سوریه به این شهر در واقع تکمیل تسلط ارتش سوریه بر مناطق جنوبی و بازپس گیری کامل این مناطق و اخراج تروریست ها از آن با هدف مقابله با تروریسم و مهار بحران هم از طریق اعمال قدرت نظامی و هم پیگیری سیاست صلح و سازش و توافقاتی است که دولت سوریه در بسیاری از مناطق جنوب سوریه در پیش گرفته است.

پربیننده ترین خبرها