نتانیاهو در انتظار یک تماس؛ سیلی بعدی بایدن به او چه خواهد بود؟

نتانیاهو در انتظار یک تماس؛ سیلی بعدی بایدن به او چه خواهد بود؟
شنبه 25 بهمن 1399 - 14:51

نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی این روزها به خاطر نادیده گرفته شدن از سوی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نگرانی و اضطراب دائم به سر می برد.

العالم - آمریکا

می گویند این روزها کار نتانیاهو به جایی رسیده است که حتی موقع خواب هم گوشی را از خودش دور نمی کند به این امید که شاید بایدن با یک تماس، اعتبار را به او برگرداند. اما بایدن که کینه خنجرهای مسموم نتانیاهو را بر گرده دارد الان از منتظر نگه داشتن او لذت می برد.

نیاز نتانیاهو به یک تماس تلفنی بایدن کار را به جایی رساند که دانی دانون، سفیر این رژیم در آمریکا در نامه بی سابقه ای به بایدن، او را به خاطر منتظر نگه داشتن نتانیاهو سرزنش کرده است. او در این نامه گفته است: "بایدن؛ تو با رهبران کانادا، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه، مکزیک، هند، ژاپن و کره جنوبی تلفنی صحبت کردی اما چرا با نتانیاهو حرف نمی زنی. " وی افزود: "اگر شماره تلفن نداری بیا، اینهم شماره تلفن. لطفا زنگ بزن".

رفتار تحقیر آمیز بایدن با نتانیاهو گریبان دو تن از مهمترین معاونان او را هم گرفت: یوسی کوهن، رئیس موساد که دو هفته منتظر تعیین زمان ملاقات با مقامات آمریکایی برای بررسی برنامه هسته ای ایران شد و مایر شابات، مشاور امنیت ملی نتانیاهو که او هم قصد داشت درباره پرونده سازش با رژیم های عربی صحبت کند.

حقیقت این است که بایدن هیچ احتیاجی به نتانیاهو و نفوذ او بر یهودیان آمریکا ندارد. زیرا زمانی که وی سرگرم دعا برای پیروزی ترامپ بود، 72 درصد از یهودیان آمریکا به بایدن و دموکرات ها رأی دادند.

لازم به ذکر است که نباید فراموش کرد در طول سال های گذشته هر دولتی که در آمریکا روی کار آمده است، از رژیم اشغالگر حمایت کرده و رو در روی کشورهای عربی و اسلامی ایستاده است؛ دولت بایدن هم از این قاعده مستثنا نیست. در واقع، موضع گیری بایدن در برابر نتانیاهو بیش از هر چیز ناشی از اختلافات شخصی است؛ وگرنه آمریکا با موضوع اشغالگر بودن رژیم صهیونیستی و ادامه تهدیدهای این رژیم علیه امنیت و ثبات خاورمیانه هیچ مشکلی ندارد.

بایدن فقط می خواهد انتقام خود و حزبش را از این نخست وزیر مغرور و قلدر که همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشته است، بگیرد و به همین دلیل است که توانسته مورد توجه بخش قابل توجهی از جهان اسلام و عرب و حتی خود رژیم صهیونیستی قرار بگیرد.

پربیننده ترین خبرها