پیام‌های هشدارآمیز یمنی‌ها به ائتلاف متجاوز قبل از ورود به مرحله دردناک‌تر

پیام‌های هشدارآمیز یمنی‌ها به ائتلاف متجاوز قبل از ورود به مرحله دردناک‌تر
شنبه 25 بهمن 1399 - 17:00

کارشناسان و ناظران سیاسی معتقدند که عملیات پهپادی یمنی‌ها در پاسخ به تجاوزات مستمر ائتلاف سعودی، آمریکایی انجام شده است. آنها همچنین طرح‌های آمریکا و سازمان ملل برای آتش‌بس و صلح در یمن را زیر سوال برده‌اند.

العالم- نظرکده

کارشناسان یمنی با اشاره به حملات بی‌امان جنگنده‌های ائتلاف متجاوز به مارب طی 24 ساعت گذشته، می‌گویند، که عملیات پهپادی علیه اهداف نظامی سعودی در پاسخ به تداوم جنگ و محاصره علیه یمن انجام شده است.

کارشناسان یمنی تصریح می‌کنند، اقدام آمریکا به حذف نام انصارالله از فهرست سازمان‌های تروریستی یمنی‌ها را ذوق‌زده نکرده؛ چرا که این اقدام بی‌اهمیت کاملا خودسرانه بوده و هیچ طرفی در جامعه جهانی آن قانونی نمی‌دانست.

کارشناسان نظامی در یمن تأکید می‌کنند، طبیعی است که نیروهای یمنی به حملات ائتلاف متجاوز به مناطق مختلف این کشور واکنش نشان دهد و به این ائتلاف تأکید کنند که در میدان نبرد با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دست بالا را ندارند و زمام امور به‌ویژه در سایه هدف قرار گرفتن مواضع استراتژیک مانند فرودگاه بین‌المللی "ابها" و پایگاه "خمیس مشیط" در دست یمنی‌هاست.

کارشناسان نظامی افزودند، این عملیات به مثابه پیامی هشدارآمیز به ائتلاف متجاوز است مبنی بر اینکه باید به تجاوزات پایان دهد؛ چرا که در صورت تداوم جنایاتش، مرحله بعدی خطرناک‌تر و دردناک‌تر است و چه بسا پیامدهای فاجعه‌بار و کاملا متفاوت از قبل برای ائتلاف خواهد داشت.

کارشناسان نظامی می‌گویند، وزارت خارجه آمریکا با اعلام اینکه تمایلی به نقش‌آفرینی انصارالله به عنوان نماینده ملت یمن ندارد، تأکید کرده‌ که فشارها علیه این جنبش را تشدید خواهد کرد. هر چند پیشتر این وزارتخانه اعلام کرد که به حمایت از رژیم سعودی پایان می‌دهد که خود این مساله، به مشارکت امریکا در جنگ علیه ملت یمن صحه می‌گذارد.

کارشناسان نظامی افزودند، بعد از انتقال پیام‌های یمنی به ایالات متحده، واشنگتن اعلام کرد که به حمایت از عربستان سعودی در دفاع از خود ادامه می‌دهد. ولی آمریکا درباره یمنی‌هایی که 6 سال در آماج حملات جنگنده‌هایی ائتلاف بوده‌اند، سخنی نگفته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها