تمجید حماس و جهاد اسلامی از اقدام ضد صهیونیستی الجزایر در حمایت از فلسطین

تمجید حماس و جهاد اسلامی از اقدام ضد صهیونیستی الجزایر در حمایت از فلسطین
يکشنبه 26 بهمن 1399 - 13:51

جنبش‌های فلسطینی حماس و جهاد اسلامی اقدام الجزایر در انصراف از سخنرانی در نشست مجمع پارلمان‌های بین المللی مدیترانه به دلیل حضور هیئتی از رژیم صهیونیستی را ستودند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

انصراف هیئت پارلمانی الجزایر از سخنرانی در نشست مجمع پارلمان‌های کشورهای حوزه دریای مدیترانه به دلیل حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی با استقبال و تقدیر حماس و جهاد اسلامی مواجه شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «نافذ عزام» عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی در نشستی خبری اعلام کرد که ملت و رهبران الجزایر با توجه به احساس مسئولیت‌پذیری که در قبال فلسطین و آرمان آن دارند، همیشه چنین مواضعی اتخاذ کرده‌اند.

عزام تصریح کرد: یقین داریم الجزایر همیشه همچون دیواری بلند و دژی مستحکم در برابر تمامی توطئه‌ها و عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی خواهد بود.

وی تاکید کرد: مقابله با عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی وظیفه‌ای دینی و اخلاقی است و الجزایر موضعی قاطع و راسخ در این راستا اتخاذ کرده است.

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس نیز ضمن قدردانی از اقدام هیأت الجزایری علیه رژیم صهیونیستی، آن را نشانه موضع گیری ملی جهان عرب علیه توافق سازش و عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی دانست.

سخنگوی حماس تأکید کرد: این موضع گیری الجزایر نشان می‌دهد که موضوع فلسطین در وجدان ملت الجزایر ریشه دوانده است و مردم این کشور در همه سطوح از آرمان فلسطینیان دفاع می‌کنند.

هیئت پارلمانی الجزایر از سخنرانی اعضای این هیئت در نشست روز جمعه مجمع پارلمان‌های کشورهای حوزه دریای مدیترانه بخش «فعالیت‌های اقتصادی بعد از بحران کرونا» به دلیل حضور هیئتی از رژیم صهیونیستی، انصراف داد.

الجزایر از جمله کشورهای مخالف با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به شمار می رود و مردم آن بارها با برگزاری تظاهرات، خشم و انزجار خود از اقدام سازشگران عرب را محکوم کردند.

پربیننده ترین خبرها