در گفتگو با العالم مطرح شد؛

اطلاعاتی قابل توجه از زبان فرمانده یمنی جدا شده از ائتلاف متجاوز + ویدئو

سه شنبه 28 بهمن 1399 - 19:47

فرمانده تیپ "العز" در الجوف و فرمانده نظامی جدا شده از ائتلاف متجاوز سعودی تاکید کرد که افزایش تعداد نفراتی که از ائتلاف جدا می شوند، پس از آن صورت گرفت که این افراد متوجه سیاست های نادرستی شدند که ائتلاف متجاوز می کوشد این سیاست های نادرست درباره جنگ یمن را در اذهان مردم جا بیندازد. در واقع ریاض از عبدربه منصور هادی و دیگران فقط به عنوان ابزاری برای دست یافتن به اهدافش استفاده می کند.

العالم ـ یمن

سرتیپ حمد بن راشد الحزمی در گفتگو با شبکه خبری العالم در برنامه "ضیف و حوار" گفت: افزایش تعداد افراد جدا شده از ائتلاف پس از روشن شدن واقعیت ها صورت گرفت. واقعیت ها بسیار متفاوت هستند. در واقع اوضاع فاجعه بار است. این جنگ وحشیانه علیه منافع یمن و یمنی ها و علیه عربیت و انسانیت است. آنها از سلاح های ممنوعه استفاده می کنند و یمنی ها را هدف می گیرند در حالی که از اسراییلی ها در ریاض استقبال می کنند.

وی افزود: ما به عنوان فرماندهان نظامی و شیوخ عشایر با برادران خود به صورت ناحق مبارزه می کنیم. آنها در رسانه ها اعلام می کنند که ما با ایرانی ها و با عناصری غیرمسلمان می جنگیم، اما سیاست های نادرست و وحشیانه آنها که می کوشند در اذهان مردم جا بیندازند، برای ما روشن گشت.

الحزمی خاطرنشان کرد: من شخصا از سر ایمان و باور از ائتلاف جدا شدم. حتی در میدان جنگ به این باور رسیدم که اقدامات آنها علیه اسلام و مسلمانان و علیه یمن و عربیت است. ایمان دارم که عربستان و متحدانش ابزاری در دست یهودیان و مسیحیان علیه ملت مستضعف یمن هستند.

این فرمانده نظامی جدا شده از ائتلاف متجاوز توضیح داد: عربستان از عبدربه منصور هادی و علی محسن احمر و دیگران فقط به عنوان ویترین در مقابل افکار عمومی و جامعه جهانی استفاده می کند.

وی درباره تعامل با نیروهای جدا شده از ائتلاف گفت: انصارالله رحمت است. آنها گروه نجات یمن هستند. ما شاهد اخلاق حسنه و رفتار نیکو و بخشش از دولت انصارالله بودیم. ما با آنها عهد بستیم که همدیگر را برای حفظ منافع یمن و مردم یمن یاری رسانیم تا به ساحل امن برسیم و این فتنه ها و محنت ها را پشت سر گذاریم.

الحزمی با تاکید بر اینکه جدا شدن فرماندهان ارشد از ائتلاف سعودی تاثیر گسترده ای در جامعه یمن داشت، گفت: ما یمنی هستیم اما مربیان آموزش نظامی و حامیان سعودی هستند و آنها تصمیم گیرنده هستند. هیچ تصمیمی در دستان دولت یمن نیست. تصمیم انتخاب من به فرمانده نظامی از جانب ریاض اتخاذ شد و عبدربه و علی محسن احمر اساسا مرا نمی شناسند.

وی توضیح داد که مساله بسیار فراتر از عبدربه منصور هادی هست زیرا حقوق یک ملت به طور کامل غارت می شود. منصور هادی در این خصوص هیچ تصمیمی نمی تواند بگیرد. ما از سوی آل سعود انتخاب شدیم که فرماندهان تیپ ها باشیم در صورتی که هیچ دستوری مبنی بر دیدار با منصور هادی دریافت نکردیم.

این فرمانده جدا شده از ائتلاف متجاوز، ریاض را متهم کرد که از عبدربه منصور هادی به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهدافش استفاده می کند. مزدوری علی محسن احمر و دیگران سبب اخراج آنها از یمن شد. شیوخ مزدور نیز وجود دارند که از سر جهالت وفقر اموالی از عربستان دریافت می کنند.

الحزمی درباره نقض ها و تجاوزات در داخل اردوگاه ها گفت: در اردوگاه ها اکثریت از سر فقر و بیچارگی آمدند. گاهی اوقات یک یا دو روز بدون غذا می ماندند و در معرض توهین و تحقیر قرار می گیرند. زیرا هدف اشغالگران آن است که این افراد آنها را به اهدافشان برسانند.

وی همچنین درباره بمباران اردوگاه مزدوران گفت: اردوگاه ها از خود هیچ اختیاری ندارند. اگر به توبگویم که باید این مواضع مورد حمله قرار گیرد و مخالفت کنی کشته می شوی. من شخصا در معرض چنین مساله ای قرار گرفتم و به برخی امور و مسائل وادار شدم. اما انسانیتم اجازه نداد که آنها را بپذیرم.

پربیننده ترین خبرها