رویت سامانه پیشرفته شناسایی هواپیماهای پنهان کار روسیه در حمیمیم

رویت سامانه پیشرفته شناسایی هواپیماهای پنهان کار روسیه در حمیمیم
چهارشنبه 29 بهمن 1399 - 17:36

یک رسانه روسی از رویت سامانه بسیار پیشرفته ارتش روسیه جهت شناسایی انواع پهپادها و جنگنده‌های پنهانکار آمریکا در یک پایگاه هوایی در سوریه خبر داد.

العالم - سوریه

یک رسانه روسی از استقرار سامانه شناسایی پهپادی و هواپیماهای پنهان کار بسیار پیشرفته روسیه ویژه شناسایی و کنترل پهپادها در پایگاه هوایی «حمیمیم» در سوریه خبر داد.

وبگاه روسی «پراودا» نوشت که سامانه شناسایی پهپادی و هواپیمای پنهان کار بسیار پیشرفته «آوتوبازا ـ ام» در حالی در پایگاه هوایی حمیمیم مشاهده شد که توانسته چندین فروند هواپیمای بدون سرنشین رزمی نیروی هوایی آمریکا را منهدم کند.

پراودا نوشت، همین سامانه بود که ارتش آمریکا را مجبور به توقف استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین راهبردی و تاکتیکی خود نزدیک مرزهای سوریه کرد، زیرا آمریکا متوجه شد که با وجود این سامانه پهپادهای خود را خیلی زود از دست می‌دهد.

سامانه آوتوبازا-ام با موفقیت 100 درصدی کنترل پهپادهای دشمن را به دست آورده و آن‌ها را نابود یا با موفقیت در یک منطقه مشخص به زمین می‌نشاند. استقرار این سامانه فرصت را برای آمریکا جهت ارسال هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی خود به پایگاه های ارتش روسیه محروم می‌کند.

پراودا در خاتمه نوشت که ایران نیز این سامانه رصد رادیویی ایران را در اختیار دارد و با کمک آن، نیروهای مسلح ایران قادرند هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی را با موفقیت تصرف یا منهدم کنند.

هر واحد عملیاتی سامانه «آوتوبازا ـ ام» متشکل از سه تا چهار مرکز رصد اولیه است که در فاصله 30 کیلومتری از هم قرار گیرند. همه جنگنده‌های نسل چهار تا چهار پلاس و غالب پهپادها برابر سامانه آوتوبازا ـ ام آسیب‌پذیرند.

برخی رسانه‌های روسی در روزهای گذشته همچنین از توسعه و تجهیز پایگاه هوایی حمیمیم از سوی روسیه برای استقرار بمب افکن‌های راهبردی در این کشور خبر دادند. وبگاه «راشا نیوز» به نقل ار روزنامه «نزاویسیمیا گزت» نوشت که روسیه در حال توسعه پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه است تا بتواند بمب افکن راهبردی خود را در آنجا مستقر کند. روسیه اینک در حال توسعه باند پایگاه حمیمیم است تا بمب افکن‌های این کشور قادر به استقرار در این مکان نظامی مهم باشند.

این رسانه روسی نوشت با استقرار این بمب افکن‌ها روسیه قادر به حمله به مواضع تروریست‌ها و حمایت از نیروهای خود در مدیترانه خواهد بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها