مقام یمنی: انگلیس ارسال ویروس سلاح به یمن را متوقف کند/آمریکا مسبب فجایعی است که بر سر ملت یمن می‌آید

مقام یمنی: انگلیس ارسال ویروس سلاح به یمن را متوقف کند/آمریکا مسبب فجایعی است که بر سر ملت یمن می‌آید
چهارشنبه 29 بهمن 1399 - 21:41

"محمد علی الحوثی" عضو شورای عالی سیاسی یمن چهارشنبه شب در واکنش به ادعای انگلیس مبنی بر اهدای واکسن ضد کرونا به یمن گفت: لندن ابتدا ارسال ویروس سلاح به کشورمان را متوقف کند.

العالم - یمن

الحوثی در توئیتی افزود: به انگلیس می‌گوییم که ارسال ویروس سلاح‌ به کشورهای حاشیه خلیج [فارس] را که در تجاوزگری علیه یمن استفاده می‌شود، متوقف کنید.

وی ادامه داد: این ویروس‌ها (سلاح‌ها) را متوقف کنید که کشنده‌تر از [ویروس کرونا] است، چرا که این سلاح‌هاست که مردم یمن را به قتل می‌رساند و موجب تجهیز گروه‌های تروریستی متحد کشورهای متجاوز به سلاح‌های مدرن می‌شود.

اظهارات الحوثی پس از آن صورت می‌گیرد که روزنامه گاردین چاپ انگلیس در این باره گزارش داد، با وجود اینکه آمریکا و برخی از کشورهای دیگر فروش سلاح به عربستان سعودی را متوقف کرده‌اند، اما انگلیس همانند گذشته همچنان به فروش سلاح به ریاض ادامه می‌دهد.

اصرار انگلیسی‌ها به فروش سلاح به عربستان در حالی جریان دارد که همین هفته سازمان ملل در هشدار تازه ای نسبت به فاجعه انسانی در یمن، از تهدید ۴۰۰ هزار کودک یمنی در قبال گرسنگی خبر داد.

«محمد علی الحوثی» همچنین گفت: عربستان سعودی و امارات عربی متحده نمی‌توانند بدون چراغ سبز آمریکا یا دستور العمل‌های آن اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، الحوثی گفت: «آمریکا یک برّه یا کبوتر صلح نیست، زیرا رهبری تجاوز به یمن را برعهده دارد. آمریکا مسبب فجایعی است که بر سر ملت یمن می‌آید. مردم ما به خوبی می‌دانند که آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان سعودی، امارات و کشورهای ائتلاف عربی به سرزمین ما حمله می‌کنند و برای کشتن مردم سلاح می‌فرستند».

وی تاکید کرد: «امروز ما به لطف خدا و فرماندهی عبدالملک بدر الدین الحوثی به سطوح بالایی رسیده‌ایم و قاعده رهبری ما این است که عمل بر گفتار مقدم است».

پربیننده ترین خبرها