علمای عراقی: ناتو به دنبال اشغال عراق است

علمای عراقی: ناتو به دنبال اشغال عراق است
جمعه 1 اسفند 1399 - 16:13

اتحادیه علمای استان دیالی عراق در بیانیه‌ای، تصمیم ناتو برای افزایش نیروهای خود در عراق را اشغالگری نامید.

العالم - عراق

اتحادیه علمای استان دیالی عراق، امروز (جمعه) در بیانیه‌ای به تصمیم سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای افزایش تعداد نیروهایش در عراق اعتراض کرد.

به نوشته وبگاه المعلومه، در این بیانیه آمده است: «هرگونه افزایش نیروهای ناتو در عراق پذیرفته نیست و هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد. کشورمان نیروهای نظامی بسیاری دارد که می‌توانند هرگونه تهدید تروریستی علیه امنیت شهروندان را دفع کنند.»

اتحاد علمای استان دیالی عراق تأکید کرد که تصمیم ناتو چند هدف دارد که یکی از آن‌ها تلاش برای اشغال عراق تحت نام یک سازمان بین‌المللی از سوی آمریکا است، چرا که عمده نیروهای ناتو را آمریکایی‌ها تشکیل می‌دهند.

در این بیانیه با اشاره به مصوبه سال گذشته پارلمان عراق در خصوص خروج نیروهای خارجی گفت که این مصوبه تصمیم کل مردم بود و هرگونه تصمیمی برای افزایش نیروهای خارجی نقض حاکمیت ملی عراق است.

این نهاد دینی عراقی از دولت این کشور خواست تا موضع خود را به رهبران ناتو اعلام کرده و بگویند که مردم عراق مخالف این تصمیم هستند و می‌تواند بحران‌زا باشد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به تازگی گفته است که این سازمان به دنبال افزایش نیروهای خود در عراق از ۵۰۰ نفر به چهار هزار نفر است.

«عباس العرداوی» تحلیلگر مسائل سیاسی عراق نیز گفته است که نیروهای ناتو، «همان نیروهای آمریکایی هستند و این، بازی جدید آمریکاست... نیروهای ناتو تحت فرماندهی آمریکا قرار دارند».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها