"بند سری" در توافق تبادل اسرا میان سوریه و اسرائیل!

شنبه 2 اسفند 1399 - 21:50

رسانه‌های اسرائیل درخصوص گزارش‌های مربوط به توافق تل‌آویو و دمشق بر سر تبادل اسرا، مدعی شده‌اند بندی مبنی بر ارسال واکسن‌های روسی به سوریه وجود دارد که دو طرف مخفیانه بر سر آن به توافق رسیدند. این روایت‌های ضعیف بار دیگر بر غیرحرفه‌ای بودن این رسانه‌ها صحه می‌گذارد.

العالم- کشکول

روزنامه عبری‌زبان "هاآرتص" حتی نوشته که اسرائیل در چارچوب همین توافق، با فروش صدها هزار دوز واکنس روسی ضد ویروس کرونا به سوریه موافقت کرده است. برخی رسانه‌های این رژیم اشغالگر نیز نحوه ورود یک دختر اسرائیل به اراضی سوریه را زیر سوال برده و نوشته‌اند افسران اسرائیلی در این مناطق حضور دارند و چنین اتفاقی غیرممکن است.

یک منبع رسانه‌ای در سوریه بلافاصله به گزارش‌های این رسانه‌ها درباره "عملیات تبادلی که به آزادی محمد حسین و طارق العبیدان، دو شهروند سوری از زندان‌های اسرائیل و نیز آزادی نهال المقت، مبارز سوری منتهی شد"، واکنش نشان داد.

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از منبع مذکور افزود: " هدف از ترویج این اطلاعات ساختگی درباره وجود یک بند محرمانه مربوط به دریافت واکسن کرونا از مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل توهین به روند آزادی زندانیان سوری از زندان‌های این رژیم، توهین به سوریه و تحریف جنبه ملی و بشردوستانه این روند است. سوریه در برخورد با فرآیند مبادله اسرا که منجر به آزادی سه تن از اسرای دمشق شد، کاملا شفاف و واضح بود."

این مقام سوری متذکر شد: "هدف رسانه‌هایی که چنین اطلاعاتی را منتشر می‌کنند، بهبود وجهه رژیم اشغالگر است که علیه ملت فلسطین، سوریه و لبنان مرتکب جنایت می‌شود."

بدیهی است که چنین گزارش‌های خلاف واقعیت در چارچوب جنگ روانی علیه دستاوردها و پیروزی‌های دولت و ملت سوریه و در تلاش برای انحراف افکار عمومی جهان درباره شکست‌های اتاق عمیلات جنگ نرم علیه محور مقاومت، مطرح می‌شود. آیا کسانی که طی سال‌های جنگ با تمامی این جنگ‌ها و تجاوزهای تکفیری‌ها، وهابیون و صهیونیست‌ها مقابله و آنها را دفاع کرد چنین جنگ روانی را خنثی نخواهد کرد؟!

دوم اینکه، رژیم اسرائیل که چند روز پیش فرماندهان نظامی‌اش با همتایان روس‌شان پشت درهای بسته دیدار کردند، تلاش می‌کنند با مطرح کردن ادعای دروغین مبنی بر انتقال واکسن کرونا به سوریه، خود را در قامت انسان‌دوست نشان دهند و به تجاوزهای مکرر خود به حریم سوریه سرپوش بگذارند و مدعی شوند که این رژیم هیچ مشکلی با ملت سوریه ندارد بلکه مشکل حضور محور مقاومت در سوریه است.

به رغم اینکه صهیونیست‌ها خوب می‌دانند که ملت سوریه هسته محور مقاومت هست و صهیونیست‌ها درصدد هدف قرار دادن این ملت و اعتقادات آن هستند.

از سوی دیگر، این روایت‌های اسرائیلی با هشدار مهم "پسکوف" فرستاده رئیس‌جمهور روسیه به سوریه همزمان شده که تأکید کرده است صبر سوریه در حال تمام شدن است و به تجاوزهای اسرائیل پاسخ می‌دهد. با در نظر گرفتن این هشدار روسیه، می‌توان درباره آنچه که در دیدار طرفین اسرائیلی و روسی گذشته است گمانه‌زنی کرد و گفت که رژیم صهیونیستی به تداوم تجاوز اسرائیل دارد و اگر بار دیگر تجاوز کند قطعا پاسخی مناسب دریافت خواهد کرد؛ چرا که واقعا صبر سوریه در حال تمام شدن است.

پربیننده ترین خبرها