ائتلاف متجاوز القاعده و داعش را به جنگ مأرب می فرستد

ائتلاف متجاوز القاعده و داعش را به جنگ مأرب می فرستد
يکشنبه 3 اسفند 1399 - 20:43

با شدت یافتن درگیری ها در حومه شهر مأرب، آخرین سنگر حضور عربستان و امارات در شمال یمن،سعودی ها بسیج فرقه ای و مذهبی خود را متراکم تر کردند به گونه ای که به گفته منابع یمنی، ریاض هزاران جنجگو از داعش، القاعده و گروهک های تکفیری جمع کرده و به جنگ فرستاده است.

العالم-یمن

پس از اینکه داعش و القاعده مشارکت 6 ساله خود در جنگ یمن در کنار ائتلاف متجاوز عربستان را پنهان کردند، اکنون با بسیج عناصر تروریستی خود که شامل سلفی های جنوب این کشور نیز می شوند، در مرکزیت جنگ مأرب قرار دارند.

عربستان سعودی به دنبال حفظ مهم ترین سنگرهای خود از طریق اتاق عملیات مرکزی، که عملیات نظامی از آنجا مدیریت می شود، و اردوگاه های آموزش مزدوران است. مأرب همچنین پس از شکست تروریست ها و تکفیری ها و بیرون رانده شدنشان از استان البیضاء به پناهگاه این گروهك ها تبدیل شده است.

جنایاتی مثل آدم ربایی، شکنجه مردم مأرب و ربودن زنان، خشم شهروندان استان را برانگیخت و آنها را بر آن داشت تا با کمک ارتش و کمیته های مردمی، برای بیرون راندن اشغالگران و بازوهای تروریستی شان که مأرب را به مرکز عملیات خود تبدیل کرده بودند، اقدام کنند.

با وجود تسلط ارتش یمن و کمیته های مردمی بر بیشتر بخش های استان، یمنی ها باز پس گیری تمامی سرزمین های اشغالی یمن ازجمله استان نفت خیز مأرب را حق خود می دانند.

تلاش عربستان برای بسیج کردن گروهک های تروریستی در جنگ مأرب منعکس کننده اهمیت اقتصادی و استراتژیک این استان است. استانی که حق مسلم مردم یمن است و دفاع از آن برای رهایی از دست متجاوزان و غاصبان، امری ضروری است.

پربیننده ترین خبرها