محورهای مذاکرات پیترسون در دمشق چیست؟

محورهای مذاکرات پیترسون در دمشق چیست؟
يکشنبه 3 اسفند 1399 - 22:47

گیر پیترسون نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه تاکید کرد که مذاکراتی که در دمشق انجام خواهد داد، بر اجرای قطعنامه 2254 سازمان ملل درخصوص آتش بس در سوریه و دستیابی به توافق سیاسی تمرکز خواهد داشت.

العالم-سوریه

پیترسون امروز یکشنبه به محض ورود به دمشق گفت: مذاکرات من در دمشق بر قطعنامه 2254 متمرکز خواهد بود. قضایای بسیاری وجود دارد که قصد داریم درمورد آنها صحبت کنیم و مهم ترین آنها وضعیت دشواری است که مردم سوریه در آن زندگی می کنند.

شایان ذکر است که دور پانزدهم مذاکرات آستانه اخیرا به پایان رسیده است. کشورهای ضامن روند حل و فصل سوریه در بیانیه نهایی خود تاکید کردند که قصد دارند با تروریسم در تمام اشکال آن مبارزه کرده و از برنامه های تجزیه طلبانه با هدف تضعیف حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و تهدید امنیت ملی کشورهای همسایه جلوگیری کنند. آنها همچنین افزایش عملیات تروریستی در مناطق مختلف سوریه را محکوم کردند.

گفتنی است که شهر سوچی روسیه میزبان مذاکرات روند آستانه بود که طی دو روز در 16 و 17 فوریه سال جاری (معادل 28 و 29 بهمن ماه) برگزار شد و هیئت های سازمان ملل، کشورهای ضامن، روسیه، ایران، ترکیه و دو هیئت حکومتی و اپوزیسیون سوریه ای در آن شرکت کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها