ارتش سوریه کریدوری برای خروج مردم از ادلب باز می کند

ارتش سوریه کریدوری برای خروج مردم از ادلب باز می کند
يکشنبه 3 اسفند 1399 - 23:10

یگان های ارتش و هلال احمر سوریه با هماهنگی استانداری ادلب، به آماده سازی های خود برای باز کردن کریدور ترنبه در منطقه سراقب واقع در ریف شرقی ادلب در صبح روز دوشنبه پایان دادند.

العالم-سوریه

این کریدور با هدف استقبال از افرادی باز خواهد شد که مایل به خروج از مناطق تحت کنترل گروه های مسلح و بازگشت به شهرها و روستاهای آزاد شده شان از چنگ تروریسم هستند.

آژانس خبری "سانا" به نقل از محمد نتوف استاندار ادلب گفت: یک تیم پزشکی کامل با درمانگاه سیار و آمبولانس مجهز، برای ارائه خدمات پزشکی لازم در کریدور به استقبال این افراد خواهد رفت. همچنین هلال احمر عربی سوریه گروه هایی را با ماموریت کمک رسانی به بازگشتگان تجهیز خواهد کرد.

نتوف خاطرنشان کرد: دبیرخانه استانداری ادلب، مرکزی را برای اقامت موقت خانواده ها و افراد بازگشته در شهرک السبیل در شهر حماة تدارک دیده است. علاوه بر آن، تسهیلات لازم برای تضمین بازگشت مردم به خانه های خود در روستاهای آزاد شده ارائه خواهد شد.

سال گذشته یگان های ارتش عربی سوریه با همکاری استانداری ادلب، این کریدور را برای استقبال از دانشجویان و دانش آموزان مایل به خروج برای گذراندن امتحانات دانشگاه و دبیرستان باز کردند. اما گروه های مسلح مانع از خروج دانشجویان و دانش آموزان شدند.

گفتنی است که ادلب آخرین سنگر گروه های مسلح است و بخشی از منطقه "کاهش تنش" است که براساس توافق های انجام شده بین روسیه، ترکیه و ایران در چارچوب روند آستانه ایجاد شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها