با رأی نمایندگان؛

مجلس با اعطای سهمیه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو مخالفت کرد

مجلس با اعطای سهمیه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو مخالفت کرد
دوشنبه 4 اسفند 1399 - 19:23

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد یکی از نمایندگان مبنی بر اعطای سهمیه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو مخالفت کردند.

العالم - ایران

نمایندگان در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با الحاق یک بند به تبصره (۱) لایحه مذکور مخالفت کردند.

مالک شریعتی، به عنوان پیشنهاد دهنده این موضوع، گفت: در حال حاضر سهمیه بنزین یارانه‌ای بین افرادی توزیع می‌شود که دارای خودرو هستند اما نیمی از خانواده‌ها که فاقد خودرو هستند از این سهمیه بی‌بهره هستند. مطابق با این پیشنهاد، ۵۰ درصد جامعه که از سهمیه یارانه‌ای بنزین ۳ هزار تومانی بی‌بهره هستند، به ازای هر عضو خانواده ۱۵ لیتر بنزین ۳ هزار تومانی دریافت کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: می‌توان بازاری را ایجاد کرد تا مردمی که خودرو ندارند اما سهمیه بنزین یارانه‌ای دریافت می‌کنند، بنزین خود را خرید و فروش کنند.

محمدرضا پورابراهیمی در موافقت با این پیشنهاد، گفت: در شرایط اقتصادی کنونی وضعیت سوخت و انرژی کشور مبتنی بر عدالت نیست. از دو سال قبل در کمیسیون اقتصادی و انرژی مجلس مطالعاتی درباره سهمیه بندی بنزین انجام شده است.

در ادامه جلسه جعفر قادری در مخالفت با این پیشنهاد، اظهار داشت: تغییر در قیمت بنزین در سنوات گذشته تصمیم ناگهانی بود که کل جامعه را تحت تأثیر قرار داد و نباید در آستانه انتخابات و مسائل هسته‌ای، تنش و حساسیت بیشتری را در جامعه ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر زمان مناسبی برای تصمیم‌گیری‌های سخت نیست و باید اجازه دهیم دولت جدید در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

همچنین پیشنهاد دیگری مبنی بر الزام رانندگان به استفاده از کارت سوخت مطرح شد که در آن پیش بینی شده بود خودروهای فاقد کارت سوخت در هر مرحله سوخت گیری ۱۰ هزار تومان پرداخت کنند که مجلس با این پیشنهاد هم مخالفت کرد.

مهر

پربیننده ترین خبرها