وزیران خارجه عراق و عربستان تحولات منطقه را بررسی کردند

وزیران خارجه عراق و عربستان تحولات منطقه را بررسی کردند
دوشنبه 4 اسفند 1399 - 19:43

وزیران خارجه عراق و عربستان امروز (دوشنبه) روابط دوجانبه و تحولات منطقه را بررسی و بر پشتیبانی از راه حل های مشارکتی برای دستیابی به توسعه مطلوب تاکید کردند.

العالم - عربستان سعودی

به نقل از رسانه های عراقی، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق امروز در بیانیه ای اعلام کرد: «فواد حسین» وزیر خارجه عراق با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود در ریاض دیدار کرد.

وی گفت: این سفر به دعوت وزیر خارجه سعودی انجام شد و فواد حسین و فیصل بن فرحان در دیدار خود در ریاض درباره روابط دوجانبه و راههای پیشبرد آن در راستای منافع مشترک و در چارچوب حمایت از سرمایه گذاری و تبادل تجاری و تقویت مسیرهای رشد و توسعه بحث و تبادل نظر کردند.

این بیانیه افزود: دوطرف همچنین اوضاع منطقه ای و بین المللی را بررسی و درباره بازتاب آنها برمنطقه تبادل نظر کردند.

این بیانیه تصریح کرد: فواد حسین و فیصل بن فرحان در این دیدار بر لزوم داشتن چشم اندازهایی برای تقویت ثبات و پشتیبانی از راه حل های مشارکتی به منظور دستیابی به توسعه مطلوب تاکید کردند.

وزیر خارجه عراق امروز در چارچوب سفری رسمی به دعوت همتای سعودی خود وارد ریاض شد.

احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود که فواد حسین و فیصل بن فرحان درباره مهمترین تحولات روابط دو جانبه و پیگیری مهمترین نتایج نشست های کمیسیون عالی مشترک بین دو طرف و راههای پیشبرد تکمیل اجرایی کردن یادداشت تفاهم های امضا شده بین بغداد و ریاض بحث و گفت وگو خواهند کرد.

وی افزود: وزیران خارجه عراق و عربستان همچنین به اهمیت در دستور کار قرار دادن تلاش های دوجانبه برای تقویت امنیت و صلح در منطقه خواهند پرداخت و درباره مجموع تحولات منطقه ای و بین المللی و بازتاب آن بر منابع مشترک بحث و گفت وگو خواهند کرد.

سفر فواد حسین به ریاض یک روز بعد از سفر رسمی اعلام نشده «عثمان الغانمی» وزیر کشور عراق به عربستان صورت گرفته است.

وزیر خارجه عراق امروز پیش از دیدار با همتای سعودی خود در ریاض با «نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس درباره روابط بغداد و این شورا و تحولات منطقه ای بحث و تبادل نظر کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها