وزارت خارجه روسیه حمله هوایی آمریکا در سوریه را محکوم کرد

وزارت خارجه روسیه حمله هوایی آمریکا در سوریه را محکوم کرد
جمعه 8 اسفند 1399 - 12:25

یک منبع وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه حمله هوایی آمریکا در شرق سوریه نقض قوانین بین‌المللی است، این اقدام را محکوم کرد.

العالم - اروپا

یک مقام وزارت خارجه سوریه در واکنش به حمله هوایی بامداد امروز (جمعه) آمریکا در شمال شرق سوریه، این اقدام را خلاف قوانین بین‌المللی دانست.

به نوشته روسیا الیوم، این مقام رسمی روسی گفت که آمریکایی‌ها باید واضح و روشن هدفشان از این حمله را بیان کنند. او سپس تأکید کرد که ایران به نیروهای سوری برای مبارزه با تروریسم کمک می‌کند.

پیش از این «ولادیمیر جباروف» سناتور روسی و معاون اول کمیته شورای فدراسیون روسیه در امور بین‌الملل، گفته بود که چنین اقداماتی می‌تواند منجر به بروز یک درگیری بزرگ شود و سوریه سلاح‌های مدرن از جمله اس-۳۰۰ دارد و آمریکایی‌ها باید کاملاً مراقب رفتارشان باشند.

وزارت دفاع آمریکا بامداد جمعه اعلام کرد ارتش این کشور به دستور «جو بایدن» مواضع متعلق به گروه‌های مقاومت را در شرق سوریه بمباران کرده است.

پیش از تأیید این خبر توسط پنتاگون ابتدا خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام مطلع مدعی شد آمریکا به مواضعی که گفته می‌شود متعلق به نیروهای مقاومت در سوریه بوده‌اند حمله کرده است.

بر اساس این گزارش، این مقام‌ها که خواستند نامشان فاش نشود گفتند مجوز این حمله را رئیس‌جمهور آمریکا صادر کرده است. یک مقام آمریکایی گفت این حمله در واکنش به حملات اخیر به مواضع آمریکا در عراق صورت گرفت.

فارس

پربیننده ترین خبرها