آمریکا پیش از حمله متجاوزانه به سوریه، اسرائیل را در جریان گذاشته بود

آمریکا پیش از حمله متجاوزانه به سوریه، اسرائیل را در جریان گذاشته بود
جمعه 8 اسفند 1399 - 14:49

یک وبگاه صهیونیستی گزارش داد پیش از حمله هوایی آمریکا در شرق سوریه، واشنگتن رژیم صهیونیستی را از قصد خود آگاه کرده بود.

العالم _ فلسطین اشغالی

وبگاه صهیونیستی «والا» گزارش داد آمریکا پیش از حمله بامداد جمعه در شرق سوریه، رژیم صهیونیستی را از قصد خود باخبر کرده بود.

این رسانه صهیونیستی نوشت ایالات متحده، اسرائیل را از قصد خود برای انجام حمله جمعه علیه «پایگاه امام علی (ع)» در مرز عراق و سوریه مطلع کرده بود.

این رسانه صهیونیستی در ادامه افزود این اولین حمله آشکار دولت آمریکا در خاورمیانه از زمان روی کار آمدن «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور بعد از پنج هفته است.

بر اساس این گزارش، مقامات صهیونیستی در این خصوص گفتند این یک بروزرسانی معمول است که هر زمان عملیات‌های آمریکا ممکن است اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد یا برعکس آن، انجام می‌شود.

در ادامه این گزارش گفته شده که رژیم صهیونیستی از این حمله بسیار خشنود است و آن را پیامی به ایران می‌داند.

پیشتر یک مقام وزارت خارجه روزسیه در واکنش به حمله هوایی بامداد امروز (جمعه) آمریکا در شمال شرق سوریه، این اقدام را خلاف قوانین بین‌المللی دانست.

این مقام رسمی روسی گفت که آمریکایی‌ها باید واضح و روشن هدفشان از این حمله را بیان کنند. او سپس تأکید کرد که ایران به نیروهای سوری برای مبارزه با تروریسم کمک می‌کند.

وزارت دفاع آمریکا بامداد جمعه اعلام کرد ارتش این کشور به دستور «جو بایدن» مواضع متعلق به گروه‌های مقاومت را در شرق سوریه بمباران کرده است.

پیش از تأیید این خبر توسط پنتاگون ابتدا خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام مطلع مدعی شد آمریکا به مواضعی که گفته می‌شود متعلق به نیروهای هم‌پیمان با ایران در سوریه بوده‌اند حمله کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها