پیام های آمریکا و هشدارهای روسیه در خصوص اوضاع سوریه

پیام های آمریکا و هشدارهای روسیه در خصوص اوضاع سوریه
شنبه 9 اسفند 1399 - 18:54

دولت آمریکا در تلاش است که تاکید کند سیاست کشورش در قبال سوریه مبنی بر هدف گرفتن منطقه البوکمال به رغم تغییر رییس جمهورش تغییر نکرده است، این در حالی است که برخی درباره لبریز شدن کاسه صبر سوریه و متحدانش هشدار می دهند.

العالم ـ سوریه

محققان سیاسی خاطرنشان کردند: امریکا که شاهد صلابت و استواری مواضع ایران در خصوص پرونده هسته ای بوده است، فشارهایی علیه ایران در مناطق دیگری اعمال کرد تا از این طریق بتواند پیام هایی به ایران ارسال کند. یکی از این پیام ها نیز خطاب به سوریه است؛ زیرا ارتش سوریه عملیات پاکسازی در مناطق بادیه سوریه آغاز کرده و امریکا به دنبال آن است تا این عملیات متوقف شود.

مسئولانی در مرکز فرهنگی عربی ـ روسی توضیح دادند که روسیه با تغییر شیوه خود موضع آشکاری اتخاذ کرده است. یک ماه پیش اظهارات وزارت خارجه روسیه بسیار دیپلماتیک و مودبانه تر بوده است. اما این شیوه اخیرا تغییر کرد لاوروف اعلام کرد که حضور آمریکا در سوریه اساسا غیرشرعی و غیرقانونی است و ما با آنها هماهنگی می کنیم فقط برای آنکه برخوردی میان ما صورت نگیرد. اما وجود آنها را به رسمیت نمی شناسیم. لاوروف همچنین تاکید کرد که اطلاع رسانی به ما فقط 4 دقیقه قبل از شروع بمباران بسیار مضحک است. این اقدام آنها فقط تلاشی برای آنکه بخشی از مسئولیت را به گردن ما بیندازند وما این امر را نمی پذدیریم.

برخی فعالان روس نیز تاکید کردند که این اقدام دولت بایدن بیانگر آن است که رییس جمهوری جدید و سیاستی قدیمی روی کار است. این حمله نشان می دهد که سیاست های دولت بایدن در برخی مناطق قاطعانه و در برخی مناطق دیگری همراه با امتیاز دهی خواهد بود. این حمله همچنین پیامی به روسیه به خاطر مواضع اخیرش و نیز پیامی به ایران است؛ این پیام بدین مضمون است که به توافق هسته ای باز می گردیم؛ اما باید از برخی مناطق عقب نشینی کنید. همچنین پیامی به سوریه است مبنی بر آنکه راه حلی در سوریه بدون مشارکت آمریکا وجود نخواهد داشت و ما همواره در این مناطق باقی خواهیم ماند. همانطور که لاوروف نیز اشاره کرد که امریکا با این حملات حضور دائم خود را در سوریه اعلام کرد.

کارشناسان نظامی اظهار داشتند: یک مسئول روس هشدار داد که کاسه صبر سوریه در مقابل تجاوزگری های صهیونیست ها لبریز شده است؛ از این رو شاهد تبادل نقش ها در حملات تجاوزکارانه به سوریه میان امریکایی ها و صهیونیستها و حتی ترکیه و داعش و دیگر گروه های تروریستی در سوریه هستیم.

کارشناسان نظامی همچنین هشدار دادند که لبریز شدن کاسه صبر سوریه بدین معناست که صبر متحدانش و محور مقاومت شامل روسیه و ایران و عراق و مقاومت و شاید چین نیز در مقابل تروریسم به پایان رسیده است. امریکا معنای این سخن را به خوبی می داند و از اهمیت سامانه دفاع هوایی سوریه نیز به خوبی مطلع است و می داند که این سامانه می تواند موشک های آنها را ساقط کند؛ اما سوال اینجاست که آیا سوریه فقط به دفاع هوایی اکتفا خواهد کرد؟

پربیننده ترین خبرها