آغاز زورآزمایی میان روسیه و آمریکا در سوریه

آغاز زورآزمایی میان روسیه و آمریکا در سوریه
شنبه 22 آذر 1399 - 21:27

افتتاح اولین مقر نظامی نیروهای روس در شهر البوکمال نزدیک مرز سوریه و عراق باعث خشم آمریکا شد به گونه ای که ژنرال کنت مکنزی فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا اعلام کرد که به خاطر حضور نظامی روسیه در شمال شرق سوریه، پنتاگون نیز زره پوشهای ام 2 برادلی را در سوریه مستقر کرده است.

العالم کشکول

البته این اقدام روسیه با هماهنگی همپیمانانش و برای تعقیب پس مانده های گروه تروریستی وهابی داعش در استان دیرالزور و صحرای البوکمال انجام شد و همزمان ارتش سوریه و همپیمانانش اقدام به بسیج نیروهای تازه نفس برای استمرار جنگ گسترده علیه داعش کردند.

بالطبع این اقدام سوریه و روسیه باعث خشم آمریکا شد که به همین دلیل مکنزی ضمن انتقاد از تردد گشتیهای روس آنهم بدون هماهنگی با آمریکا، اعزام زره پوشهای برادلی به سوریه توسط وزارت دفاع آمریکا را اقدامی مناسب خواند.

کارشناسان گفتند که شمال شرق سوریه در ماههای گذشته شاهد درگیری میان نیروهای آمریکایی و روس به ویژه در استان حسکه بوده که گشتیهای روسیه در آن به طور مستمر تردد دارند.

اما سوای از این مسائل، واقعیت آن است که شرق فرات منطقه ای سرشار از نفت است که آمریکا آن را اشغال کرده و به طور علنی نفت آن را به سرقت می برد لذا می کوشد به هر شکل مانع پاکسازی این منطقه از داعش توسط ارتش سوریه شود و سیطره خود را بر آن حفظ کند در غیر این صورت این منطقه را از دست خواهد داد، به همین دلیل می توان گفت زورآزمایی آمریکا و روسیه در این منطقه آغاز شده است و آمریکا راهی جز گفت وگو با روسیه برای حل این مشکل یا درگیر شدن با نیروهای روس ندارد که به طور حتم باید پیامدهای آن را نیز تحمل کند.

پربیننده ترین خبرها