داعش در آغوش دولت بایدن

داعش در آغوش دولت بایدن
يکشنبه 10 اسفند 1399 - 14:33

پس از رفتن دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا از کاخ سفید، حکومت سنتی امریکا با همان چهره کریه بازگشت اما در  پشت تناقض ها و شعارهای تو خالی و حملاتی با عنوان انسانیت و دموکراسی ادعایی مخفی شده است.

العالم - تحلیل روز

ما نمی گوییم دولت ترامپ بهتر بود اما دستکم در دشمنی با ملت مسلمان و باج گیری از دولت ها صراحت داشت و از دموکراسی دروغین سخن نمی گفت در حالی که دولت بایدن می گوید به نفت سوریه اهمیت نمی دهد در حالیکه بزرگترین پایگاه خود را در شرق فرات درمناطق نفت خیز و گازخیز سوریه بنا میکند.

ائتلاف آمریکا که ادعای مبارزه با داعش را دارد درصدد ساخت بزرگترین پایگاه نظامی در روستای عین دیوار در ریف الحسکه در مناطق تحت تسلط شبه نظامیان دموکراتیک قسد سوریه است و خبرهای آنجا حاکی است فعالیت برای احداث این پایگاه در طول شبانه روز به منظور تجهیز آن در کوتاه ترین زمان بی وقفه ادامه دارد و گزارش ها نیز از پایان کار در مارس آتی خبر می دهد.

این در حالی است که آمریکا افزون بر موشک هایی با برد متوسط، باتری های ضد هوایی سیستم موشکی را به این پایگاه آورده به گونه ای که انتظار می رود نیروهایی از همه کشورهای عامل در قالب چتر ائتلاف به رهبری آمریکا بدان بپیوندد، بنابراین محاصره مردم سوریه از قالب امریکایی به طرح بین المللی غربی به بهانه مبارزه با تروریسم و در نتیجه جلوگیری از دستیابی مردم سوریه به نفت خودشان و ادامه سرقت ثروت های این کشور با سرپوشی بین المللی تبدیل شد.

این مساله هم چنین با اقدام امریکا در هدف گیری مقر الحشد العشبی که با داعش در مرزهای عراق و سوریه می جنگد، به بهانه واکنش به حمله به فرودگاه اربیل همزمان شد در حالی که پیام اصلی این حمله این است که بگوید امریکا در این منطقه سوریه وجود دارد و اصرار دارد حلقه ارتباطی محور مقاومت ایران، عراق و سوریه از سویی قطع بوده و از سوی دیگر به دولت سوریه اجازه دست یافتن بر چاههای نفت را ندهد و شاید احیای مجدد داعش باشد به ویژه که سرپوشی برای امریکا به عنوان بهانه ای جهت باقی ماندن در منطقه است .

با توجه به این نکته که داعش به اعتراف ترامپ دست پرورده امریکاست و باراک اوباما رئییس جمهوری اسبق مسئول مستقیم پیدایش این گروه است .

بنابراین اقدامات دولت بایدن در سوریه با اقدامات ترامپ تفاوتی ندارد و روش هر دو یکسان است و تنها تفاوت در این است که ترامپ از گفتن واقعیت هیچ ابایی نداشت در حالی که ترامپ اهداف تخریبی خود را با پوشش لطیف تری به بهانه مبارزه با تروریسم و برقراری دموکراسی و دیگر دروغ های امریکایی که پس از 4 سال دوباره به گوشمان خورد ، انجام می دهد، و چهره زشت امریکا را نشان داد بنابراین باید این حقیقت را فراموش نکنیم و با واقعیت همانگونه که هست برخورد کنیم نه آنگونه که امریکا برای ما روایت می کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها