هیات امنیتی تل آویو برای تحقیق در باره انفجار کشتی این رژیم به امارات رفت

هیات امنیتی تل آویو برای تحقیق در باره انفجار کشتی این رژیم به امارات رفت
يکشنبه 10 اسفند 1399 - 15:04

هیاتی امنیتی از سوی رژیم صهیونیستی برای انجام تحقیقات در مورد انفجار در کشتی این رژیم که روز پنجشنبه در سواحل عمان به وقوع پیوست، عازم دُبی شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

شبکه روسیه الیوم روز یکشنبه با اعلام این خبر گزارش داد، سرویس‌های امنیتی رژیم اسرائیل امروز (یکشنبه) برای بحث در مورد انفجار در کشتی یاد شده، جلسه‌ای برگزار می‌کنند.

از سوی دیگر صهیونیست ها در ادامه جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی دخالت ایران در این حادثه شده اند. در این ارتباط «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ادعا کرد که ارزیابی‌های اولیه وی این است که ایران در این انفجار دست داشته است.

این ادعا در حالی است که گروه تحقیقات این رژیم امروز بررسی های خود در این خصوص را آغاز کرده است.

روزنامه «هاآرتص» و کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز نوشتند که سرویس‌های امنیتی این رژیم بر این باورند که هنگام عبور کشتی یاد شده از تنگه هرمز یک یا دو موشک به سمت آن شلیک شده است.

بر اساس گزارش شبکه روسیه الیوم، «نیر دفوری» گزارشگر نظامی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی روز گذشته فاش کرد که این رژیم، سفر هیات صنایع نظامی خود به امارات برای شرکت در نمایشگاه نظامی «آیدکس» و «ناودکس» را به دلیل مسائل امنیتی، لغو کرده است.

وی افزود: سرویس‌های امنیتی رژیم اسرائیل تصمیم گرفتند که ریسک نکنند و شرکت هیات اسرائیلی در نمایشگاه یاد شده را به دلیل تنش موجود در منطقه، لغو کردند.

به گزارش ایرنا، یک کشتی با نام «‌ام وی هلیوس ری» (MV Helios Ray) متعلق به یک صهیونیست به نام «رامی اونگار» شامگاه پنجشنبه گذشته (۲۵ فوریه) در دریای عمان با انفجارهایی در بدنه خود مواجه شد.

بر اساس بانک داده‌های کشتیرانی سازمان ملل، این کشتی خودروبر به یک شرکت صهیونیستی به نام «ری شیپینگ» با مقر تل‌آویو تعلق دارد و از سوی شرکتی با مقر جزیره مستقل «آیل او من» (در ۴۸ کیلومتری غرب بریتانیا قرار دارد) به ثبت رسیده است.

رادیو «کان» رژیم صهیونیستی پیشتر به نقل از صاحب کشتی اعلام کرد که کشتی با دو حفره با قطر یک متر و نیم آسیب دیده است اما برای ما هنوز روشن نیست که این حفره‌ها بر اثر انفجار موشک ایجاد شده و یا یک مین که به بدنه کشتی وصل شده، به وجود آمده است.

پربیننده ترین خبرها