بایدن.. منطقی باش... حمله بعدی هولناک‌تر است

بایدن.. منطقی باش... حمله بعدی هولناک‌تر است
پنج‌شنبه 14 اسفند 1399 - 13:27

می گویند پس از حمله موشکی اخیر به پایگاه هوایی عین الاسد آمریکا در عراق، درصد خودشیفتگی آمریکا بالاتر رفته است.

العالم - در گوشی

جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا قبل از جلسه با سناتورها در کاخ سفید، در کنفرانس مطبوعاتی گفته است: خدا را شکر که هیچ کس در حمله موشکی کشته نشده است.. ما سرگرم شناسایی هویت مسئولین حمله به این پایگاه هستیم و به محض رسیدن به نتیجه، تصمیم گیری خواهیم کرد.

بایدن عجول

به این ترتیب بایدن به راحتی از کنار صحنه فاجعه بار نظامیان کشورش در خاک عراق گذشت. صحنه ای که نتیجه حمله به نیروهای دولتی عراق در پاسگاه مرزی بین عراق و سوریه در داخل خاک عراق بود و نیروهای مقاومت از این پاسگاه برای دفاع از خاک کشورشان در مقابل تروریستهای مسلح داعش استفاده می کردند.

طرح حمله به نیروهای عراقی به قدری اشتباه بود که سلول های خاکستری مغز بایدن قادر به درک آن نبود. او می بایست قبل از هر اقدام ماجراجویانه‌ای به جان نظامیان این کشور که در پایگاه های اشغالی آن در عراق مخفی شده اند، می اندیشید.

پنتاگون زخم خورده از بایدن هشیارتر است

پنتاگون با درایت و هشیاری بیشتر از جو بایدن اعلام کرد که هنوز زود است که بتوانیم نتیجه گیری کنیم و گفت که این موشک ها ظاهرا از چندین نقطه در شرق پایگاه عین الاسد اشغال شده شلیک شده اند.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون هم گفت:"نمی توانیم فعلا مسئول این حملات را شناسایی کنیم باید ابتدا حجم خسارت ها را تعیین کنیم. " وی هیچ گروهی را مسئول این حمله ندانست.

جین ساکی، سخنگوی کاخ سفید هم در کنفرانس خبری گفت که آمریکا سرگرم بررسی حجم خسارت ها و شناسایی مسئول این حملات است.

در عراق هم به گفته رویترز، یکی از مسئولان فرماندهی عملیات بغداد گفت که حمله روز چهارشنبه از محلی به فاصله حدود 8 کیلومتری از پایگاه عین الاسد صورت گرفته است. یک منبع امنیتی و یک مقام دولتی دیگر هم به رویترز گفتند که این موشک ها از منطقه البیادر در غرب شهر البغدادی شلیک شده اند.

پاسخ قاطع مقاومت

در حقیقت حمله به پایگاه هوایی عین الاسد آمریکایی در غرب عراق صبح روز چهارشنبه و یک هفته پس از تجاوز اخیر آمریکا صورت گرفت و برای اولین بار بیش از 10 فروند موشک گراد به این پایگاه شلیک شد و به هلاکت دو تن و مجروح شدن 6 نفر دیگر منجر شد که این خود، پیشرفتی قابل ملاحظه از نظر امنیتی محسوب می شود.

توجیه های نومیدانه

بایدن در توجیه حمله آمریکا به نیروهای عراقی که با گروه تروریستی داعش در مرز سوریه می جنگند، در نامه ای برای نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و پاتریک لیهی، رئیس موقت سنا گفته است که این حمله در پاسخ به حملات موشکی اخیر به "مواضع آمریکایی" در عراق صورت گرفته است. وی ادعا کرده است که به منظور حفاظت از "نیروهای آمریکایی و شرکای این کشور در مقابل این حملات و حمله های مشابه بعدی " دستور این حمله را صادر کرده است.

بادکنک های خالی

توجیه ها و بهانه های آمریکا به همین حد منحصر نمی شود؛ در داخل عراق هم برخی رسانه‌ها برای خوش خدمتی بایدن و اشغالگران آمریکایی و جلب حمایت آنها، مقاومت را مسئول حمله به پایگاه آمریکایی اربیل معرفی کرده اند.

گردان سید الشهدا عراق با صدور بیانیه ای، اتهامات دولت منطقه ای کردستان عراق را درباره حمله به پایگاه اشغالگران در اربیل تکذیب کرده است. این در حالی است که سازمان مبارزه با تروریسم در کردستان عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد "چهار تن از عوامل اصلی حمله تروریستی از جمله (حیدر حمزه عباس مصطفی البیاتی)، مسئول اصلی حمله را دستگیر کرده و او به طور مفصل به ارتکاب این حمله و جزئیات آن اعتراف کرده است".

این سازمان ویدیویی را از اعترافات فرد یادشده منتشر کرده است.

آقای بایدن چه باید کرد؟

بایدن اگر ذره ای به مغز خود فشار می آورد و سری به آرشیو تجارب تلخ نظامیانش در عراق پس از اشغال در سال 2003 می زد هرگز با حمله به نیروهای عراقی که از وطن خود در مقابل تروریسم دفاع می کنند، دست به چنین ماجراجویی نمی زد.

در اینجا باید به بایدن یادآوری کنیم که سالم ترین و امن ترین راه برای نظامیانش، خروج آنها از خاک عراق است. آنها باید دنبال جایی بگردند که استقامت و صلابت عراق را نداشته باشد مثلا باید برای کسب منابع نفتی به سراغ همان شیخ نشین هایی برود که تروریسم واقعی را – که عراق و سوریه را به نابودی کشاند - ایجاد کرده و پرورش دادند و امروز هم سرگرم تخریب یمن هستند.

بایدن .. به هوش باش.. در عراق مردان قدرتمندی هستند که نه از پایگاه های آمریکایی می ترسند و و نه از نظامیان و هواپیماها و موشک های آمریکایی و همانها هستند که پاسخ هر جنایت آمریکا را می دهند. آنها بزرگترین پایگاه آمریکایی در عراق را بی هیچ ترس و تردیدی موشک باران کردند...

  • السيد ابو ايمان

پربیننده ترین خبرها