سومین محموله واکسن اسپوتنیک روسی با پرواز ماهان به تهران ارسال شد+ ویدیو

پنج‌شنبه 14 اسفند 1399 - 13:44

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه اعلام کرد: سومین محموله از واکسن "اسوپتنیک وی" به میزان ۲۰۰ هزار دوز امروز (پنجشنبه) از مسکو به ایران ارسال شد.  

العالم ـ ایران ـ سیاسی

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، هنگام ارسال این محموله گفت: سومین محموله واکسن کرونا روسی "اسپوتنیک وی" که شامل ۲۰۰ هزار دوز است روز چهارشنبه تحویل سفارت ایران و امروز (پنجشنبه) با پرواز شرکت ماهان به تهران ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد که محموله های اول و دوم ۱۶ و ۳۰ بهمن به میزان ۱۲۰ هزار دوز به ایران ارسال و بر اساس قرارداد امضا شده بین وزارت بهداشت ایران و صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه صدها هزار دوز دیگر از واکسن «اسپوتنیک وی» به تدریج به ایران ارسال می شود.

قرار است بزودی خط تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی در تهران راه اندازی شود که در این صورت ایران می تواند نیاز کشورهای همسایه را نیز تامین کند.

واکسیناسیون شهروندان در ایران برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ با واکسن "اسپوتنیک وی" از روسیه ۲۱ بهمن آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۳۸ کشور در جهان واکسن اسپوتنیک وی را تایید کرده اند که در میان آنها مجارستان، یک کشور عضو اتحادیه اروپا نیز وجود دارد که نمی خواست برای این کار منتظر تاییدیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا (EMA) بماند.

هفته گذشته واکسن کرونا روسی در مصر، قرقیزستان، هندوراس، گواتمالا و جمهوری مولداوی تأیید شد. نخستین محموله های این واکسن به مکزیک و صربستان رسید و اولین دوزها در پاراگوئه تزریق شد.

اخیرا یک مطالعه در مجله تخصصی «لنست» (The Lancet) نیز تأیید کرد که واکسن اسپوتنیک وی بسیار موثر و بی خطر است.

پربیننده ترین خبرها