پایان عملیات "ثأر الشهداء" الحشد الشعبی در کرکوک

پایان عملیات
جمعه 15 اسفند 1399 - 11:38

نیروهای امنیتی عراق عملیات "ثأر الشهدا" برای پاکسازی مناطق جنوب غربی شهر کرکوک از لوث وجود عناصر باقی‌مانده گروه تروریستی داعش را تکمیل کردند.

العالم- عراق

به گزارش العالم، برای دومین روز متوالی عملیات "ثأر الشهداء" با مشارکت نیروهای امنیتی، الحشد الشعبی و نیروی هوایی در جریان است و طی آن عناصر گروه تروریستی داعش در مناطق مجاور استان‌های صلاح‌الدین و دیالی و شهر شمالی کرکوک تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

"ابو رضا النجار" فرمانده الحشد الشعبی در محور شمالی گفت: "آن‌ها را متلاشی کردیم، الآن دیگر اینجا حضور ندارند. در برنامه‌های نظامی آینده با هماهنگی عملیات مشترک تلاش می‌کنیم از تردد و حضور آن‌ها در این منطقه حساس به کلی جلوگیری کنیم."

طبق این گزارش، برخی از یگان‌های شرکت کننده در این عملیات به اهداف خود دست یافتند و با کشف و شناسایی مقر‌های داعش، تسلیحات و مهمات بجای مانده از عناصر فراری داعش را ضبط کردند. برخی معتقدند حمایت‌های آمریکا از عناصر داعش باعث می‌شود به رغم تلاش‌هایی که نیرو‌های امنیتی عراق انجام می‌دهند، نتوانند آن‌ها را به کلی نابود کنند.

"ابو جهاد العقابی" جانشین فرمانده تیپ پانزدهم بسیج مردمی عراف گفت: "عملیات به خوبی و بدون خسارت اجرا شد، پنج مقر منهدم شد و مقادیری مواد منفجره را نیز منفجر کردیم."

"جلیل الآمرلی" مسئول ارتباطات تیپ 52 الحشد الشعبی گفت: "مشکل ما این است که آمریکایی‌ها به عناصر داعش کمک می‌کنند به همین علت وقتی ما در منطقه‌ای عملیات می‌کنیم عناصر داعش به منطقه‌ای دیگر می‌روند و وقتی به آن منطقه می‌رویم آن‌ها به منطقه‌ای دیگر فرار می‌کنند. اگر آمریکا دو روز به داعش کمک نکند، نیرو‌های بسیج مردمی می‌توانند همه آن‌ها را ریشه کن کنند."

انهدام بیش از 30 مقر و کشف و ضبط مقادیر زیادی سلاح و مهمات و هلاکت بیش از 11 تروریست و شهادت یکی از نیرو‌های سازمان الحشد الشعبی و زخمی شدن سه نفر دیگر از آنها، حاصل دو روز عملیات نیرو‌های امنیتی علیه عناصر داعش بود.

پربیننده ترین خبرها