استقبال مردم عراق از پاپ با چاشنی قدردانی از شهیدان سلیمانی و المهندس

استقبال مردم عراق از پاپ با چاشنی قدردانی از شهیدان سلیمانی و المهندس
جمعه 15 اسفند 1399 - 17:15

سفر پاپ فرانسیس به عراق مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی این کشور قرار گرفت و به همین مناسبت چندین هشتگ در عراق با عنوان استقبال از مهمان بزرگ و خوشامدگویی به حامل پیام محبت و صلح مورد توجه قرار گرفت.

العالم - داغهای مجازی

پاپ فرانسیس دیروز پنج شنبه در توییتر به زبان عربی نوشت :" فردا برای سفر 3 روزه به عراق خواهم رفت از مدتها پیش دوست داشتم با این مردم بسیار رنجدیده دیدار داشته باشم از شما می خواهم برای این سفر روحانی دعا کنید تا به بهترین شکل انجام شده و نتایج خوبی داشته باشد .

قرار است پاپ فرانسیس به بغداد و سپس برای دیدار با آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی عراق به استان نجف و هم چنین استان های اربیل و نینوا و شهر تاریخی اور در استان ذی قار در جنوب عراق و مقام ابراهیم علیه السلام نیز سفر کند.

فواد حسین وزیر خارجه عراق نیز گفت: بغداد آماده پذیرایی از پاپ فرانسیس و استقبال از وی است

وی افزود این سفر مبارک دارای پیام صلح و مدارا و همزیستی و دوری از خشونت است. این کشور و منطقه نیاز به این پیام ها و تعهد به مفاهیم انسانی والا دارد.

سفر پاپ با استقبال رسمی و گسترده مردمی روبرو شد و ائتلاف الفتح بیانیه ای درباره سفر پاپ واتیکان به کشور صادر و اعلام کرد " منتظر سفر پاپ واتیکان به عراق کشور پیامبران و رسالت ها هستیم. این اتفاق مبارک، صورت زنده ای از دیدار مسیحیت با اسلام در سرزمین صلح است.

این ائتلاف افزود:" این دیدار تاریخی؛ فرصتی ملی برای تعمیق وحدت انسانهاست که پیامبران،متفکران و مصلحان ادیان اسلام و مسیحیت برای ساخت و هدایتش تلاش کردند و عرصه ی انسانی رو به خیر، ثبات، الفت و صلح است پس از خرابی های جنگ و جنایت های گروههای تروریستی مسلح که مسیحیان را در زندگی مشترکشان درست مانند مسلمانان با اختلاف گرایشات اجتماعی و انسانی هدف قرار داده بودند.

ائتلاف الفتح تصریح کرد پاپ شخصیتی روحانی است که ارزشش را می دانیم و نقشش را در ایجاد واقعیت های بزرگ بر اساس بنای واقعی دنیایی بدون جنگ و خونریزی می دانیم و عراق به عنوان مهد تمدن ها، ادیان، پیامبران و اولیای خدا، میزبانی خوب و شایسته برای ایشان خواهد بود.

این ائتلاف تاکید کرد فقهای اسلامی که در این سفر در بغداد با وی دیدار می کنند مانند آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی در نجف اشرف، دارای فهم آسمانی عالی از اشتراکات عقیدتی اسلام و مسیحیت و نیز دیدگاه عالی درباره انسان و زندگی است.

پربیننده ترین خبرها