برنامه رژیم صهیونیستی برای به شکست کشاندن حماس در انتخابات فلسطین

برنامه رژیم صهیونیستی برای به شکست کشاندن حماس در انتخابات فلسطین
شنبه 16 اسفند 1399 - 07:33

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، گفت که رژیم صهیونیستی از طریق مختلف از جمله تهدید و دستگیری رهبران حماس درصدد جلوگیری از پیروزی این جنبش در انتخابات آتی فلسطین است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

حسام بدران عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، خاطرنشان کرد، اسرائیل به رهبران حماس در کرانه باختری نسبت به شرکت در انتخابات آتی فلسطین هشدار داده است و شماری دیگر را نیز برای اینکه مانع از پیروزی جنبش در انتخابات شود، دستگیر کرده است.

وی گفت: سرویس های امنیتی اطلاعاتی اسرائیل با رهبران و چهره های سرشناس جنبش حماس در کرانه باختری تماس گرفتند آن ها را تهدید کردند تا در انتخابات آتی نامزد نشوند یا شرکت نکنند و یا از هیچ لیست انتخاباتی حمایت نکنند.

این عضو ارشد حماس افزود: اسرائیل بسیار تمایل دارد که حماس و جناح های مقاومت در انتخابات پیروز نشوند؛ زیرا آنها را به رسمیت نمی شناسد، به هماهنگی امنیتی اعتقادی ندارد و مذاکره با آنها را نمی پذیرد.

بدران اضافه کرد: رژیم اشغالگر طی انتخابات سال ۲۰۰۶ میلادی حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر از رهبران و سران جنبش حماس را دستگیر کرد که این مسأله نشان می دهد که آن ها انتخابات را نمی خواهند و تمایل دارند که انشقاق در میان گروه های فلسطینی ادامه یابد.

بر اساس بیانیه محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخابات مجلس قانونگذاری در روز ۲۲ ماه می‌ (یکم خرداد) و انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها