برتری نظامی انصارالله در درگیری سنگین با ائتلاف سعودی در استان مارب

برتری نظامی انصارالله در درگیری سنگین با ائتلاف سعودی در استان مارب
شنبه 16 اسفند 1399 - 17:34

رسانه های خبری از ادامه درگیری‌های سنگین بین ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با نیروهای متجاوز ائتلاف و وابستگان آنها در اطراف استان نفت خیز «مارب» خبر می‌دهند.

العالم ـ یمن

بنابر گزارش بخش عربی شبکه "فرانس ۲۴" درگیری‌های سنگین بین نیروهای دولت مستعفی و فراری یمن و ائتلاف متجاوز با نیروهای جنبش انصارالله یمن همچنان ادامه دارد، این شبکه فرانسوی خاطرنشان کرده که بر اثر این درگیری‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۰ نفر از نیروهای دوطرف کشته و شماری زخمی شده‌اند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از اوایل فوریه به منظور آزادسازی استان نفت خیر و استراتژیک مارب که آخرین سنگر نیروهای دولت مستعفی و فراری یمن با حمایت ائتلاف تحت رهبری عربستان در شمال این کشوربه شمار می‌آید، پیشروی کردند.

منابع نظامی به خبرگزاری فرانسه گفته اند که این درگیری‌ها در ۶ جبهه جریان دارد و نیروهای جنبش انصارالله موفق شده‌اند در جبهه «کساره» در شمال غربی شهر مارب پیشروی کنند.

به گفته این منابع، ۳۲ نفر از نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن و طوایفی که در کنار آن‌ها می‌جنگند، کشته و ده‌ها نفر از آن‌ها زخمی شدند.

بنابر گزارش این شبکه فرانسوی، تاکنون منبعی از جنبش انصارالله یمن درباره این درگیری‌ها اظهار نظر نکرده است.

پیشتر آژانس مطبوعات یمن صبح امروز (شنبه) به نقل از منابع نظامی در صنعا گزارش داد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از عملیات گسترده و درگیری با نیروهای وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی و دولت مستعفی و فراری یمن در پشت روستای «الزور» توانستند با آزادسازی روستای «الروضه» در منطقه مرکزی «جبل البلق»، علاوه بر مناطق کوهستانی به ساحل جنوبی و جنوب شرقی دریاچه سد مارب دست یابند.

بر اساس این گزارش، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی دو روز گذشته توانستند پس از تحمیل خسارات سنگین به نیروهای متجاوز سعودی علاوه بر سیطره بر سلسله ارتفاعات «الجبلیه»، دامنه کنترل خود بر سد مارب را از سمت ضلع شمالی گسترش دهند.

بنابر گزارش های منتشر شده طی ساعات گذشته، جنگنده‌های ائتلاف سعودی چندین بار منطقه «الکساره» در استان مارب یمن را بمباران کردند.

پربیننده ترین خبرها