پیام آیت الله سیستانی به پاپ .. مبارزه با ظلم، محاصره و فقر

پیام آیت الله سیستانی به پاپ .. مبارزه با ظلم، محاصره و فقر
دوشنبه 18 اسفند 1399 - 17:46

آیت الله سیستانی در دیدار با پاپ واتیکان بر حق ملتها به ویژه مردم فلسطین در داشتن زندگی شرافتمندانه و به دور از جنگ، تجاوز و محاصره اقتصادی تحمیل شده از سوی ابرقدرت ها تاکید کرد.

العالم درگوشی

بسیاری فکر می کردند که آیت الله سیستانی در دیدار با پاپ فقط به موضوع تسامح میان ادیان اکتفا کند اما وی فرصت را مغتنم شمرد و درباره رنجهای ملتهایی سخن گفت که از ستم و ظلم قدرتهای جهانی به ستوه آمده اند.

ملتهایی مانند فلسطین، عراق، ایران، یمن، ونزوئلا و کره شمالی که در معرض قتل، گرسنگی و محاصره اقتصادی قرار گرفته اند تا تسلیم منویات قدرتهای ستمگر شوند.

دیدار بزرگان اسلام و مسیحیت با درایت آیت الله سیستانی، به مشت محکمی به دهان رسانه های آمریکایی اسرائیلی سعودی تبدیل شد که در سالهای اخیر علیه حشد الشعبی که با فتوای این عالم وارسته برای جنگ با گروههای تکفیری ایجاد شده بود، تبلیغ می کردند.

پاپ فرانسیس نیز در این دیدار از فتوای جهاد کفائی آیت الله سیستانی که با تشکیل حشد الشعبی، عراق را از چنگال گروه تروریستی وهابی صهیونیستی آمریکایی داعش نجات داد، تقدیر کرد و تسبیح خود را به ریان الکلدانی فرمانده گردان بابلیون وابسته به حشد الشعبی هدیه داد.

ریان از دانش آموختگان مکتب شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است که گفت شهید المهندس گردانهای بابلیون را برای آزادسازی مناطق مسیحی از چنگال داعش تشکیل داد و شهید سلیمانی در زمانی که آمریکا، مسیحیان عراق را تنها گذاشته بود از آنان حمایت کرد.

مرجعیت، حشد الشعبی و شهیدان سلیمانی و المهندس همان اشخاصی هستند که در فتنه طایفه ای ایجاد شده در عراق توسط مثلث شوم سعودی آمریکایی صهیونیستی از اهل سنت دفاع کردند، مقدسات مسیحی را مانند مقدسات اسلامی پاس داشتند، از کردهای عراق در برابر حزب بعث صدامی به دفاع پرداختند، حامی مردم فلسطین هستند، از ناموس ایزدی دفاع کردند، اجازه تجزیه عراق را ندادند، توطئه های این مثلث پلید علیه مردم عراق و ملتهای منطقه را خنثی کردند و به دنیا فهماندند که از منظر آنان، تمام ادیان واحدند.

پربیننده ترین خبرها