طرح الحاق و شیون بر ویرانه های ترامپ

طرح الحاق و شیون بر ویرانه های ترامپ
سه شنبه 19 اسفند 1399 - 10:10

عليرغم اعلام توقف طرح الحاق که از سوی رژیم صهیونیستی، توافق های آبراهام نام یافت یا به عبارت دقیق تر توافق های خیانت کشورهای عربی اما واقعیت بیانگر چیز دیگری است.

العالم تحلیل روز

زیرا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید کرد الحاق فقط به تعویق افتاده و متوقف نشده و شواهد و قرائن نیز اشاره به آن دارد.

زیرا تلاش ها برای الحاق متوقف نشده به گونه ای که مقامات اشغالگر صهیونیستی در ماههای اخیر سیاست حاکمیت اسرائیل بر شهرک های اراضی اشغالی فلسطین را تحمیل کرده و مجوز ساخت هزاران شهرک را صادر کرده اند با این وجود کینه و طمع شهرک نشینان برای تجاوز بیشتر به خاک فلسطین فروکش نکرده زیرا آنان هنوز برای اجرای الحاق رسمی و نه غیر مستقیم که هم اکنون در حال انجام است، شتاب دارند.

شاید این فشارها، "تساهی هنگبی" وزیر شهرکسازی اسرائیل را واداشته تا بدون اشاره به جدول زمانی بگوید اسرائیل حاکمیت خود را بر شهرک های کرانه باختری اعمال خواهد کرد. با نگاهی کوتاه به اظهارات وی می توان از دو زاویه به آن پرداخت:

نخست: این سخن در چارچوب نظری تبلیغات انتخاباتی و کاهش فشارها بر بنیامین نتانیاهو و به توهم انداختن شهرک نشینان است دوم اینکه اشاره به دولت جدید امریکا به ریاست جمهوری بایدن دارد که اسرائیلی ها می دانند مانند ترامپ اشتیاقی به طرح الحاق ندارد .

از اینرو آنان با این اظهارات می خواهند به بایدن وانمود کنند الحاق مساله مهمی است که از آن صرف نظر نکرده اند با این وجود که وی مانند ترامپ از طرح الحاق حمایت نخواهد کرد به ویژه پس از مخالفت آشکار بیشتر دموکرات ها از جمله جو بایدن در مجلس و سنا با طرح الحاق .

صرف نظر از این موضع امریکا اما تاریخ روابط امریکا و اسرائیل جایی برای خوش بینی باقی نمی گذارد از اینرو فلسطینیان بر ضرورت جدی گرفتن اظهارات اخیر این وزیر اسرائیلی و عدم اعتماد بر بر گروه چهارجانبه بین المللی و وعده های امریکا تاکید دارند.

اما تا زمانی که مقاومت فلسطین و مردم آگاه و هوشیار در صحنه بوده و از حجم توطئه های پیرامون خبر دارند هرگونه طرح استعماری فقط در حد توهم باقی خواهد ماند حتی اگر در ظاهر عملی شود زیرا تاریخ شاهد است سیاست های کنونی هیچ نفعی برای فلسطینیان نداشته و آنان با اراده اشان قادر به تغییر معادله برای سران اشغالگر هستند.

همه دنیا می داند که فلسطینیان، حامیان و هوادارانی و فرماندهانی دارد که حمایتشان هنوز از فلسطین و مردم ادامه دارد و شاید سفر اخیر پاپ فرانسیس پاپ واتیکان به عراق و سخنان آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی عراق تاکیدی بر یاری فلسطین و باقی ماندن قدس در قلب همه مسلمانان با گرایشات مختلف است و سخنان پاپ فرانسیس دلیلی بر این نکته است که همه مردم ، مسلمان و مسیحی به منصفانه بودن مساله فلسطین اعتقاد دارند و می دانند ملت فلسطین راضی نمی شود خاکش به دست دیگران بیفتد .

إسراء البحيصي

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها