مسکو: لاوروف و چاووش‌ اوغلو چهارشنبه در قطر دیدار می‌کنند

مسکو: لاوروف و چاووش‌ اوغلو چهارشنبه در قطر دیدار می‌کنند
سه شنبه 19 اسفند 1399 - 17:02

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وزرای خارجه دو کشور مسکو و آنکارا فردا (چهارشنبه، 20 اسفندماه) در قطر با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

العالم - آسیا

وزارت خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» و «مولود چاووش اوغلو» وزرای خارجه روسیه و ترکیه فردا چهارشنبه ۱۰ مارس (۲۰ اسفندماه) در «دوحه» پایتخت قطر با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی تاس، وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که دیدار وزرای خارجه دو کشور روسیه و ترکیه در چارچوب سفر لاوروف به قطر انجام می‌گیرد.

وزیر خارجه روسیه امروز در بخشی از تور خود به غرب آسیا، امروز به «ابوظبی» پایتخت امارات عربی متحده سفر کرد و با «عبدالله بن زائد آل نهیان» وزیر خارجه امارات دیدار و گفت‌وگو کرد و قرار است در ادامه این سفر خود به منطقه به عربستان و قطر نیز سفر کند.

طبق گزارش خبرگزاری تاس، وزیر خارجه روسیه قرار است در سفر به قطر مورد استقبال «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر قرار گیرد و با «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» وزیر امور خارجه این کشور عربی نیز گفت‌وگوهایی را برگزار کند.

وزارت خارجه روسیه هیچ اشاره‌ای به محور دیدار و گفت‌وگوهای لاوروف و چاووش‌ اوغلو در دوحه نکرد اما در سالهای اخیر همکاری دو کشور روسیه در موضوعات مختلف از جمله مسئله قره باغ، سوریه و همکاری دفاعی در زمینه سامانه‌های «اس-۴۰۰» افزایش یافته است.

لاوروف امروز (سه‌شنبه) پس از دیدار با مقام‌های اماراتی در کنفرانس خبری مشترک با همتای اماراتی خود به مسائل مختلفی از جمله بحران سوریه، گفت‌وگو برای حل مناقشات فلسطینیان و برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها