نتایج حملات یمن به عمق خاک عربستان

نتایج حملات یمن به عمق خاک عربستان
سه شنبه 19 اسفند 1399 - 18:21

همزمان با افزایش عملیات ارتش و کمیته های مردمی یمن در عمق خاک عربستان، فعالان رسانه ای و مسئولان یمنی تاکید می کنند که این عملیات اقتصاد عربستان را هدف گرفت و موجب کاهش حملات تجاوزکارانه ائتلاف شد.

العالم ـ یمن

مسئولانی در جنبش انصارالله یمن تاکید کردند که عملیات نیروهای یمن به رغم شدت آنها، حامل پیام صلح و ثبات است؛ عملیات آنها درواکنش به حملات ائتلاف و محاصره ظالمانه علیه یمن است.

مسئولان انصار الله اظهار داشتند: به تجربه ثابت شده است که فقط عملیات نظامی می توانند جلوی حملات تجاوزکارانه ائتلاف را بگیرند. در گذشته ائتلاف متجاوز بیش از 300 حمله هوایی در تمام خاک یمن انجام می داد؛ اما امروز به لطف عملیات نظامی یمن با موشک های بالستیک و پهپادها، حملات ائتلاف متجاوز علیه ملت یمن به شدت کاهش یافت.

این مسئولان خاطرنشان کردند که ملت یمن خواهان مقابله با ائتلاف هستند. امروز یمن دست به عملیات بازدارنده گسترده می زند و به محض آنکه حملاتی از سوی ائتلاف انجام شود، نیروهای یمن پس از ساعاتی اندک پاسخ این حملات را می دهند. به این دلیل ملت یمن خواهان مقابله با ائتلاف هستند و از سوی دیگر سلاح یمن کارایی خود را به اثبات رساند.

فعالان رسانه ای یمن توضیح دادند که توقف حملات تجاوزکارانه ائتلاف درخواست خود یمنی ها از شش سال قبل تاکنون است. جهان به خوبی می داند که یمنی ها از بیش از 6 سال در معرض تجاوز و ظلم قرار گرفتند. بعد استراتژیک عملیات بازدارندگی ششم ، توقف حملات تجاوزکارانه ائتلاف است؛

آنها افزودند: یمن همواره تاکید می کند که هیچ کسی را هدف قرار نمی دهد و این توان نظامی خود برای تضمین امنیت و سلامت شهروندان و آزادی آنها و استقلالیت شان است.

فعالان رسانه ای خاطر نشان کردند که ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی که یمن را هدف گرفته است، امنیت در منطقه را هدف گرفته است و معادله امنیت در منطقه را برهم زده است و در نتیجه آن جهان عرب به بمبی از آتش تبدیل شده است که دامن عربستان و امارات را خواهد گرفت. آنها از این وضعیت بسیار متضرر خواهند شد زیرا کشورهایی نفت خیز هستند که به دنبال توسعه عمران و آبادانی کشورشان هستند.

فعالان یمنی اظهار داشتند که حملات نظامی یمن هیبت و ابهت و جایگاه سیاسی و اقتصادی عربستان را تضعیف می کند و تمام آمال و آرزوهای ولیعهد سعودی در چشم انداز 2030 را برباد خواهد داد.

برخی مسئولان در جنبش جنوب یمن تاکید کردند که پاسخ به حملات ائتلاف متجاوز، سبب تغییر موازنه بازدارندگی و ضربه زدن به اقتصاد عربستان و شرکت آرامکو گشت.

آنها اظهار داشتند که اقدام انصارالله در هدف گرفتن عمق خاک عربستان انگیزه ای قوی به جنبش جنوب داد تا به حملات و عملیات خود در رویارویی با ائتلاف متجاوز در میدان ها بیفزاید. از سوی دیگر فعالیتهای انقلابی و خیزش مردمی برای اخراج نیروهای اشغالگر اماراتی سعودی وجود دارد.

مسئولان جنبش جنوب خاطرنشان کردند که پیروزی های ارتش و کمیته های مردمی یمن موجب تقویت روحیه مردم جنوب یمن شد، آنها شرکای انصارالله در مقاومت در برابر متجاوزان و اخراج اشغالگران اماراتی سعودی هستند.

پربیننده ترین خبرها