فریاد مصری ها؛ مخالفت بس است، انقلاب کنید!

فریاد مصری ها؛ مخالفت بس است، انقلاب کنید!
سه شنبه 19 اسفند 1399 - 22:22

مردم مصر با راه اندازی هشتگ "مخالفت بس است، به انقلاب تشویق کنید" که عصر امروز سه شنبه ترند شد، خواهان انقلابی جدید برای کنار زدن حکومت نظامیان و عبدالفتاح سیسی از قدرت شدند.

العالم ـ مصر

پیش از این هشتگ دیگری نیز تحت عنوان "خسارت های مصر در دوران سیسی" در مصر تبدیل به ترند شده بود، کاربران در زیر این هشتگ به فهرستی از خسارت ها و ضرر و زیان های مصر در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی در دوران حکومت سیسی اشاره کردند. کاربران رفتن محمد مرسی رییس منتخب سابق مصر را از مهمترین خسارت های کشور برشمردند.

بیش از 40 معارض مصری نیز خواستار مجازات سیسی طبق قانون "ممنوعیت خاشقچی" شدند. آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که برای پیگرد سران کشورهای دیکتاتور که جنایت هایی علیه شهروندانشان مرتکب می شوند، قانونی تحت نام قانون "ممنوعیت خاشقچی" صادر خواهد کرد.

آنها تاکید کردند که "نظام مصر نیز مرتکب جنایتهای متعددی شد از جمله جنایتهای دولت نظامی مصر انقلاب نظامی علیه حکومت منتخب در سال 2013 است. و این علاوه بر کشته شدن 12 جهانگرد مکزیکی در خاک مصر، سرنگونی هواپیمای روسی در سال 2015 و قتل جولیو ریجینی دانشجوی ایتالیایی توسط افسران امنیتی مصر و ده ها هزار جنایت قتل و شکنجه و اجرای احکام اعدام در محاکمه هایی ناعادلانه است".

اخیرا نیز یک نهاد حقوق بشر مصر با صدور گزارشی اقدام دولت مصر در تعقیب نمایندگان مخالف را رسوا کرد و از دولت سیسی خواست تا پیگرد نمایندگان را متوقف سازد.

کاربران اما در زیر هشتگ "مخالفت بس است، به انقلاب تشویق کنید" که امروز راه اندازی شد، دیدگاه ها و نقطه نظرات خود درباره عبدالفتاح سیسی را بیان کردند.

کاربری تحت نام "اشراقه امل" توییت کرد: ای ملت مصر آیا مشتاق چنین منظره ای نیستید؟ آیا برای فریاد کشیدن و شعار دادن و دفاع از خود دلتنگ نشدید؟ آیا مشتاق رویارویی با ظلم و دیکتاتوری نیستید؟ ای مردم مصر این کشور شما و این اموال شما و حقوق شماست که در مقابل چشمانتان به سرقت می رود.. چه زمان انتفاضه خواهید کرد تا حقوقتان را بازپس گیرید؟... لا اله الا الله سیسی دشمن خداست...

"نور" نیز نوشت: انقلاب مصر به دست جوانان آزاده برپا خواهد شد؛ آنهایی که با هرگونه بندگی و استبداد مخالفند. حکومت نظامیان سرنگون باد.

کاربر دیگری به نام (ŚMŚMÁ) توییت کرد: حق زنانی که در بازداشتگاه ها هستند با مخالفت به دست نخواهد آمد، فقط با انقلاب کردن می توان حق آنها را بازپس گرفت.

کاربر دیگری تحت عنوان (الرادار المصري ( إلا رسول الله)) نیز نوشت: شعله انقلاب آزادگان مصر خاموش نخواهد شد تا آنکه میهن را از سارقان بازپس گیریم و با مقاومت می توان کشور را آزاد کرد.

کاربری به نام (°o.O Dina O.o°) توییت کرد: ما چیزی را از یاد نبردیم و به راه خود ادامه می دهیم تا آنکه مصر به ملتش بازگردد و از ظلم و بردگی رها شود.

پربیننده ترین خبرها