ادعای وزیر خارجه عربستان در مورد بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

ادعای وزیر خارجه عربستان در مورد بازگشت سوریه به اتحادیه عرب
چهارشنبه 20 اسفند 1399 - 16:24

وزیر امور خارجه عربستان مدعی شد: ما از هر تلاشی برای دستیابی به یک راه حل سیاسی در سوریه و بازگشت این کشور به آغوش جامعه عربی و «اتحادیه عرب» حمایت خواهیم کرد.

العالم - عربستان سعودی

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان امروز (چهارشنبه) در کنفرانس خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» همتای روسی وی در ریاض، با بیان اینکه بحران سوریه نیاز به یک راه حل سیاسی دارد، تاکید کرد که سوریه باید به آغوش اعراب بازگردد و از ثبات و امنیت برخوردار شود.

وی بدون اشاره به دخالتها و حمایتهای بی‌دریغ عربستان از گروه‌های تروریستی در جریان بحران سوریه، افزود که حل بحران این کشور به یک توافق بین طرف‌های بحران یعنی مخالفان و دولت دمشق نیاز دارد.

وزیر خارجه عربستان ادعا کرد که ریاض از ابتدای بحران سوریه مشتاق بوده که راهی برای جلوگیری از خونریزی در یک کشور دوست و مهم به دست آید و همچنین علاقه‌مند به هماهنگی با همه طرفها از جمله روسیه برای دست‌یابی به یک راه حل جهت حل بحران سوریه است .

وی گفت: با دوستان روس در اهمیت یافتن راهی سیاسی که منجر به حل و فصل و ثبات اوضاع در سوریه شود، توافق داریم، زیرا برای بحران این کشور هیچ راه حلی به جز مسیر سیاسی وجود ندارد.

وزیر امور خارجه روسیه نیز در این کنفرانس گفت: با مقامات عربستان درباره مسائل منطقه و اوضاع خلیج فارس گفت وگو کردم و بر لزوم تامین امنیت این منطقه مهم جهان تاکید شد.

لاوروف تاکید کرد که در این گفت وگوها توجه زیادی به اوضاع سوریه، وحدت ملی، تمامیت ارضی و حق مردم این کشور برای تعیین سرنوشت آینده خود بر اساس استقلال و قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل انجام شد.

وی در یک تور پنج روزه، سفر به امارات متحده عربی، عربستان سعودی و قطر را از ۸ مارس ( ۱۸ اسفند) آغاز کرده است و تا ۱۲ مارس ( ۲۲ اسفند) ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا؛ تقویت همکاری‌های تجاری روسیه با امارات متحده عربی، عربستان سعودی و قطر، رایزنی درباره ثبات خلیج فارس و حل بحران‌های خاورمیانه و شمال آفریقا از مهمترین محورهای سفر پنج روزه سرگئی لاوروف به سه کشور عربی از سوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام شده است.

پربیننده ترین خبرها