نفت دزدیده شده سوریه؛ غیرقابل فروش غیرقابل خرید!

نفت دزدیده شده سوریه؛ غیرقابل فروش غیرقابل خرید!
چهارشنبه 20 اسفند 1399 - 21:47

حمله روسیه و سوریه به بازار مواد سوختی و مخازن سوختی غیرقانونی، در مناطق الباب و جرابلس در حومه شمال شرقی حلب و به دنبال ان حمایت نظامی ارتش سوریه از مواضع نزدیک به منطقه، پیامی آشکار به قسد و ترکیه است که نفت سرقت شده را نفروشید و نخرید.

العالم درگوشی

حمله روز جمعه (5 مارس) اولین حمله به نفت کش های حامل نفت سرقت شده و قاچاق شده از مناطق تحت کنترل "قسد " به شمال حلب نیست، اما می توان گفت که این حملات، گسترده تر و بزرگ تر است ، زیرا درآن از موشک های بالستیک عظیم استفاده شد. یکی از این موشک ها در ویدئویی که گروه های مسلح وابسته به ترکیه آنرا منتشر کردند، دیده می شود. ارتش سوریه با واحد توپخانه ای و موشک ای خود از مواضع نزدیک به منطقه، از این حمله حمایت نظامی کرد.

ترکیه به بهانه مبارزه با قسد، حضور نظامی خود در سوریه را توجیه می کند، درحالیکه نفت مردم سوریه را به واسطه امریکا و با کمک قسد به مناطق محل حضور نیروهای ترکیه منتقل می کند تا آنرا در آنجا به فروش برسد.

درحالیکه نقش روسیه به عنوان یک میانجی با قسد تضعیف می شود، امریکا و به همراه آن ترکیه، تلاش خود را برای جلوگیری از سلطه دولت سوریه و بازپس گیری اراضی و ثروت های نفتی و غذایی آن به کار می گیرند.

همان اتفاقی که درباره محصولات گندم افتاد که "قسد" آنرا تحت سلطه خود درآورد، همان طور که در الحسکه می بینیم که مردم به این علت که اردها و نانوایی ها تحت سلطه قسد هستند، با کمبود آرد و نان روبرو شده اند.

مشخص است که سوریه وهم پیمانانش برای تغییر معادلات به منظور یکسره کردن امور و آغاز بازسازی تلاش می کنند اما قانون سزار و سرقت ثروت های نفتی و گاز سوری، مانع از آن می شود. از این رو، باید معادله بازیابی نفت و ساخت اقتصاد را اعمال کرد.

همچنانکه باید ترکیه را به سمت عمل به تعهدات خود درباره ادلب سوق داد. این درحالیست که اطلاعات حاکی از آن است که گروه تروریستی "جبهه النصره" برای اجرای یک حمله شیمیایی اماده می شود تا ارتش سوریه را به دست داشتن درآن متهم کند.

آشکار است که صبر سوریه و هم پیمانانش رو به اتمام است زیرا ملت سوریه هرگز گرسنه نخواهد شد و تسلیم توطئه های کشورهای غربی وغربی که تلاش می کنند سوریه را از محور مقاومت جدا کنند، نخواهند شد.

پربیننده ترین خبرها