ظریف: کشورهای غربی هیچ‌وقت برجام را به‌درستی اجرا نکردند

ظریف: کشورهای غربی هیچ‌وقت برجام را به‌درستی اجرا نکردند
چهارشنبه 20 اسفند 1399 - 18:21

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با یک رسانه قطری تأکید کرد که کشورهای غربی هیچ‌گاه برجام را به‌درستی اجرا نکرده‌اند و همین مسئله باعث بی‌اعتمادی ایران به آنها شده است.

العالم - ایران/سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه قطری «العربی» تأکید کرد که کشورهای غربی هیچ‌گاه تعهدات خود در برجام را به‌درستی اجرا نکرده‌اند و با این رفتار خود باعث بی‌اعتمادی ایران شده‌اند.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مشکلات کنونی برجام به خبرنگار العربی گفت: «ایران همواره تعهداتش را انجام داده است. این آمریکا بود که از برجام خارج شد. طبیعی است که اگر علت برطرف شود، معلول هم حل خواهد شد.»

وی ادامه داد: «بعد از این که آقای ترامپ از برجام خارج شد، تا یک سال بعد خود دولت ترامپ اذعان داشت که ما داریم برجام را اجرا می‌کنیم و آژانس هم در گزارش‌های متوالی این را تأیید می‌کرد.»

ظریف تصریح کرد: «آنها [طرف‌های غربی] باید مشکل را حل کنند. اگر مشکل بی اعتمادی باشد، در واقع بی‌اعتمادی ایران به کشورهای غربی‌ است که هیچ‌گاه برجام را به‌درستی اجرا نکردند.»

وی تأکید کرد: «اگر این مشکل را حل کنند، ما نیز همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند عمل خواهیم کرد. ما خواهان اجرای برجام [از سوی همه طرف‌ها] هستیم و برجام را اجرا می‌کنیم.»

تسنیم

پربیننده ترین خبرها