هواشناسی: باد و باران در اغلب شهرها؛ یخبندان در ۲۱ استان

هواشناسی: باد و باران در اغلب شهرها؛ یخبندان در ۲۱ استان
جمعه 22 اسفند 1399 - 19:17

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: تا فردا کاهش محسوس ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور و از فردا تا یکشنبه ۲۴ اسفند کاهش ۴ تا ۸ درجه ای دما در شرق داریم و از دوشنبه دما در مناطق ذکر شده روند افزایشی خواهد داشت.

العالم - ایران

محمد اصغری در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز غیر از سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب فارس، جنوب و شرق کرمان و جنوب خراسان جنوبی در بقیه نقاط کشور بارش داشتیم.

وی ادامه داد: از بعد از ظهر امروز شدت بارش‌ها در استان‌های لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، غرب و شمال فارس، شمال و غرب کهگیلویه و بویراحمد، شمال ایلام، غرب و جنوب اصفهان، کرمانشاه، تهران، البرز، همدان، مازندران، گلستان، شمال سمنان، شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده در شرق و شمال شرق کشور، استان‌های ساحلی خزر، شرق اصفهان، خراسان جنوبی و برخی مناطق سمنان بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

اصغری گفت: روز شنبه بارش ها در خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات گلستان از شدت بیشتری برخوردار است و این سامانه اواخر وقت فردا از کشور خارج خواهد شد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در این مدت بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف و کولاک برف و در سایر مناطق به صورت باران و رگبار و رعد و برق خواهد بود ضمن آنکه در مناطق مستعد بارش تگرگ هم پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: فردا در نیمه شرقی کشور باد شدید تا خیلی شدید پیش بینی می شود.

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی گاهی بارش پراکنده و به تدریج وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین فردا کاهش دما را در تهران خواهیم داشت، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۸ درجه و صفر درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۱۳ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا در ۲۱ استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها