دلائل بازداشت بن ترکی و تاثیر گزارش خاشقچی بر بن سلمان

دلائل بازداشت بن ترکی و تاثیر گزارش خاشقچی بر بن سلمان
يکشنبه 24 اسفند 1399 - 14:02

مجتهد مشهورترین مخالف دولت عربستان در صفحه خود در توییتر از میزان تاثیر گذاری گزارش اطلاعات آمریکا درباره قتل خاشقچی خبرنگار سعودی بر محمد بن سلمان ولی عهد سعودی سخن گفت.

العالمعربستان

مجتهد در رشته توییت هایی در توییتر گفت: بن سلمان به خاطر نگرانی از هدف قرار گرفتن و رسیدن به این باور که آمریکا با برخی حکام در صدد کودتا علیه وی است فعالیت خود را کاهش داده است.

وی افزود : بن سلمان به خاطر حوادث غیر مترقبه از سفرهای خارجی خودداری می کند و فقط به کشورهایی مانند امارات ،بحرین و مصر می رود تا وانمود کند در عرصه بین المللی پذیرفته شده است.

مجتهد افزود: بن سلمان به دستگاههای اطلاع رسانی دستور داده تا تماس های وی با رهبران جهان در این دوره را بزرگ نمایی کنند تا نشان دهد گزارش آمریکا هیچ تاثیری بر روابط بین المللی وی نداشته است.

وی افزود: بن سلمان از سعود القحطانی خواسته تا به دنبال راههایی برای خروج وی از تور آمریکا باشد اما تاکنون به نتیجه ای دست نیافته اند.

مجتهد هم چنین دلیل واقعی بازداشت فهد بن ترکی و پسرش عبدالعزیز را مطرح کرده و گفته خبرها درباره برنامه ریزی آنان برای کودتا نادرست است.

وی افزود: عبیر دختر ملک عبدالله همسر فهد فعال رسانه ای بوده و عبدالعزیز امیر الجوف تنها فرزند وی است و بن سلمان همه اخبار عبدالله را برای مصادره اموال هنگفتش دنبال می کند.

وی افزود: عبیر پس از اینکه بن سلمان اموال وی در داخل را مصادره کرد از توقیف اموال خارجی اش جلوگیری کرد و با توقف فعالیت رسانه ای خود مخالفت کرد از این رو بازداشت شد .

وی افزود: فهد و پسرش پی برده بودند که بن سلمان در کمین عبیر است از این رو با هماهنگی هم، وی را از طریق فرودگاه الجوف خارج کردند از این رو فهد و پسرش بازداشت شدند و شرط آزادی آن ها بازگشت عبیر به کشور است.

پربیننده ترین خبرها