حمله هوایی به شهر اوباری در جنوب لیبی

حمله هوایی به شهر اوباری در جنوب لیبی
يکشنبه 24 اسفند 1399 - 16:12

منابع خبری از حمله هوایی به شهری در جنوب لیبی خبر دادند اما درباره اینکه چه طرفی این حمله را انجام داده است اخبار ضد و نقیضی مخابره کردند.

العالم - لیبی

خبرنگار شبکه الجزیره در لیبی گزارش داد: منزلی در شمال شهر اوباری در جنوب لیبی هدف حمله هوایی قرار گرفته است اما گزارشی از ورود مجروحان به بیمارستان در نتیجه این حمله هوایی مخابره نشده است.

الجزیره اعلام کرد: منابع محلی گزارش دادند که قبل از حمله تحرکات افراد مسلح مشاهده شده بود. آسمان این منطقه چند روز قبل شاهد تحرک گسترده پهپادها بود.

یک منبع محلی در شهر اوباری در جنوب لیبی گفت: مرکز این شهر بامداد امروز ۴ بار مورد حمله پهپادی قرار گرفت. به احتمال زیاد حملات فوق توسط فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا «آفریکوم» انجام شده است.

الجزیره گزارش داد: این در حالی است که یک منبع نظامی در اوباری اعلام کرد که نیروی هوایی لیبی بامداد امروز حملاتی انجام داده است.

اوباری در ۹۶۴ کیلومتری جنوب طرابلس لیبی واقع شده است و دومین شهر بزرگ در جنوب لیبی پس از سبها محسوب می شود و بیشتر ساکنان آنرا طوارق تشکیل می دهند. در آن میدان نفتی الشراره بزرگترین میدان نفتی لیبی قرار دارد و تحت کنترل نیروهای خلیفه حفتر است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها