البخیتی: آمریکا فکر می‌کرد جنگ یک ماهه تمام خواهد شد

البخیتی: آمریکا فکر می‌کرد جنگ یک ماهه تمام خواهد شد
يکشنبه 24 اسفند 1399 - 22:25

یکی از اعضای شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن به بررسی تحولات جبهه‌های این کشور پرداخت و گفت که جنگ یمن محاسبات آمریکا را برهم زد.

العالم - یمن

«محمد البخیتی»، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت که مقاومت مردم یمن نقش همه متجاوزان به این کشور و حامیان آن‌ها از جمله ایالات متحده را نقش بر آب کرد.

وی افزود که عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای آزادسازی سراسر این کشور ادامه دارد.

بخیتی به تحولات در استان مأرب و سایر مناطق یمن اشاره کرد و گفت که مسئولیت تشدید درگیری‌های اخیر متوجه کشورهای متجاوز به یمن است.

با بیان اینکه مردم یمن گزینه‌ای جز مقابله و رویایی یا متجاوزان ندارند، مقاومت یمنی‌ها را در بی‌نظیر در تاریخ دانست و درباره اهمیت نبرد مأرب گفت: «اهمیت این استان به دلیل وجود نفت در این استان و اینکه مأرب پایتخت تاریخی یمن است».

او در مورد نقش آمریکا در جنگ یمن نیز گفت: «آمریکا از ابتدا روی این حساب می‌کرد که نبرد را طی یک ماه فیصله دهد ولی این اتفاق نیفتاد (و جنگ شش سال طول کشید).

عضو شورای سیاسی انصارالله گفت که ائتلاف متجاوز به یمن وارد «نبرد آخرین نفس» شده و تحول بسیار بزرگی به نفع نیروهای حامی منافع یمن در برابر کشورهای متجاوز است.

او تشدید درگیری‌ها در سایر جبهه ها توسط ائتلاف متجاوز سعودی به نبرد مهم در استان مأرب ربط داد و گفت: «کشورهای متجاوز عامدانه در این جبهه‌ها دست به تشدید عملیات زده تا بر نبرد مأرب سرپوش گذاشته شود».

محمد البخیتی در مورد وضعیت نیروهای منصور هادی، رئیس جمهور دولت مستعفی نیز گفت که شماری از این نیروها که در مرزها می‌جنگند، تمایل دارند اگر مانعی نباشد، برگردند.

او به تحولات استان تعز، در جنوب غربی یمن اشاره کرد که اخیرا شاهد حملات شدید ائتلاف سعودی است و گفت که ائتلاف سعودی و حامیان آن‌ها این منطقه را قربانی کرده و به دنبال سرپوش گذاشتن بر مشکلات مردم یمن هستند.

بخیتی گفت که اغلب ساکنان استان مأرب مخالف کشورهای متجاوز به یمن هستند و داعش، القاعده، آمریکا و ائتلاف سعودی در یک جبهه میجنگند.

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن از اهالی شهر مأرب، مرکز استان مأرب خواست موضع درستی در برابر نیروهای متجاوز گرفته و از نیروهای دولت نجات ملی (مستقر در صنعاء) حمایت کنند.

بیش از دو ماه است که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات برای آزادسازی استان مأرب در مرکز این کشور را آغازکرده و به پیشروی‌های خوبی دست یافته‌آند. ائتلاف سعودی برای کاهش فشار به نیروهای خود، اخیرا جبهه‌های الحدیده (غرب یمن که بر اساس توافق سوئد باید آتش بس باشد)، حجة و تعز را فعال کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها