سوریه: اتحادیه اروپا شریک تروریسم اقتصادی است

سوریه: اتحادیه اروپا شریک تروریسم اقتصادی است
دوشنبه 25 اسفند 1399 - 20:56

یک مقام وزارت خارجه سوریه گفت که اتحادیه اروپا به موازات حمایت از تروریسم در همه اشکال آن و عمل به تروریسم اقتصادی حق تظاهر به نگرانی در مورد ملت سوریه را ندارد.

العالم - سوریه

یک مقام رسمی در وزارت خارجه سوریه گفت که اتحادیه اروپا از طریق پشتیبانی از تروریسم در همه اشکال آن و عمل به تروریسم اقتصادی، مسئول ریختن خون مردم سوریه و رنج آنهاست و حق تظاهر به نگرانی درمورد سوری‌ها را ندارد.

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، این مقام سوری در اظهاراتی تصریح کرد: نهاد اتحادیه اروپا بیانیه‌ای را درباره سوریه صادر کرد که پر از مغالطه و ادعاهایی مغایر با واقعیت بود تا ثابت کند که به سیاست‌های خصمانه خود در قبال سوریه ادامه می‌دهد.

به گفته این منبع، مشارکت اتحادیه اروپا در تجاوز به سوریه با حمایت از گروه‌های تروریستی به اشکال مختلف و انجام تروریسم اقتصادی از طریق اقدامات قهری یک جانبه و غیرقانونی، این نهاد را مسئول ریختن خون سوریه و رنج معیشتی سوری‌ها قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در نتیجه، اتحادیه اروپا، حق تظاهر به نگرانی درباره سوری‌ها را ندارد و تا زمانی که اسیر رویکردی باشد که شکست خود را ثابت کرده است، صلاحیت ایفای نقش مثبت را ندارد.

این منبع گفت که زمان ذهنیت استعماری که همچنان احساسات برخی از اعضای نهاد اتحادیه اروپا را قلقلک می‌دهد گذشته است و سوری‌هایی که اشغالگران فرانسوی را از کشور خود اخراج کردند، دیگر به آنها اجازه بازگشت دوباره و دخالت در امور را نخواهند داد و باید بفهمند که تصمیم ملی سوریه فقط سوری خواهد بود.

این منبع ادامه داد: در مورد کنفرانس‌هایی که اتحادیه اروپا درباره سوریه ترتیب می‌دهد و بسیاری از دشمنان ملت سوریه و کشورهای دشمن و ابزارهای آنها از میان تروریست‌ها را گرد هم می‌آورد، این امر ادامه رویکرد غلط اروپا در برخورد با اوضاع در سوریه و تلاش‌های دائمی آن در تعرض به حاکمیت ملی سوریه است.

مقام سوری تصریح کرد: دهمین سالگرد جنگ ناعادلانه علیه سوریه، فرصتی برای محکوم کردن سیاست‌های خصمانه اتحادیه اروپاست و این نهاد می‌بایست از شکست سیاست‌های خود عبرت بگیرد و رویکرد دیگری مبتنی بر احترام به حاکمیت سوریه و منافع ملی ایجاد کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها