عبدالله فردا در رأس هیأتی عازم روسیه می‌شود

عبدالله فردا در رأس هیأتی عازم روسیه می‌شود
سه شنبه 26 اسفند 1399 - 12:24

بر اساس اعلام شورای عالی مصالحه ملی افغانستان فردا هیأتی به ریاست عبدالله عبدالله برای شرکت در نشست مسکو عازم مسکو پایتخت روسیه می‌شود.

العالم - آسیا

شورای عالی مصالحه ملی افغانستان اعلام کرد قرار است هیأتی به ریاست عبدالله عبدالله برای شرکت در نشست مسکو فردا چهارشنبه به روسیه برود.

نشست مسکو در رابطه با صلح افغانستان قرار است روز پنج‌شنبه هفته جاری برگزار شود. هدف این نشست تسریع روند صلح افغانستان عنوان شده است.

شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان در مورد ترکیب هیأت جزئیاتی نداده است، اما براساس فهرستی که در رسانه‌ها منتشر شده، میررحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان، بابر فرهمند معاون شورای عالی مصالحه‌ ملی، سیدسعادت منصور نادری وزیر دولت در امور صلح، حامد کرزی رییس‌جمهور پیشین، مارشال عبدالرشید دوستم معاون پیشین رییس‌جمهوری، محمدکریم خلیلی معاون پیشین رییس‌جمهوری و گلبدین حکمتیا رهبر حزب اسلامی در ترکیب این هیأت حضور دارند.

همچنین، قرار است محمدمعصوم استانکزی رییس هیأت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان، متین بیک، احمدنادر نادری و حبیبه سرابی اعضای هیأت مذاکره‌کننده نیز برای شرکت در نشست مسکو به روسیه بروند.

همین طور، محمدعلم ایزدیار نایب اول مجلس سنا، عبدالله خنجانی معاون وزارت دولت در امور صلح، عبدالستار خواصی عضو حزب اسلامی و غیرت بهیر عضو حزب اسلامی از دیگر افرادی هستند که از آن‌ها به عنوان شرکت‌کنندگان احتمالی نشست مسکو نام برده شده‌اند.

فریدون خزون، سخنگوی شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان در گفت‌وگو با روزنامه اطلاعات روز حضور برخی از این افراد را در ترکیب هیأت افغانستان برای شرکت در نشست مسکو تأیید کرده است.

روسیه قبلا از دولت افغانستان، طالبان، کشورهای منطقه از جمله پاکستان و چین و همچنین از ایالات متحده‌ آمریکا برای شرکت در نشست مسکو دعوت کرده است.

وزارت خارجه‌ آمریکا نیز اعلام کرده است که زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه این کشور در نشست مسکو شرکت می‌کند.

گروه طالبان نیز اعلام کرده که یک هیأت 10 نفری از این گروه به رهبری ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی و رییس دفتر این گروه در قطر در نشست مسکو شرکت می‌کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها