گفت‌وگوی وزرای کشور مصر و قطر درباره همکاری امنیتی

گفت‌وگوی وزرای کشور مصر و قطر درباره همکاری امنیتی
سه شنبه 26 اسفند 1399 - 12:51

وزرای کشور قطر و مصر برای نخستین بار از زمان آشتی این دو کشور با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو و توسعه همکاری امنیتی را بررسی کردند.

العالم - آسیا

«خالد بن خلیفه عبدالعزیز آل ثانی» روز دوشنبه (دیروز) با «محمود توفیق» همتای مصری خود راهکارهای توسعه همکاری امنیتی دوجانبه را بررسی کرد.

این نخستین تماس تلفنی وزرای کشور مصر و قطر از زمان آشتی دو کشور در ژانویه گذشته است.

خبرگزاری قطر (قنا) گزارش کرد که دو طرف در این تماس تلفنی روابط برادرانه و راهکارهای توسعه این روابط در زمینه‌های امنیتی را بررسی کردند.

دو طرف همچنین به بررسی موضوعات دارای اهتمام مشترک پرداختند.

روز یکشنبه «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در نشستی با اعضای کمیسیون روابط خارجه مجلس نمایندگان (پارلمان) مصر به سوالاتی آن‌ها درباره روابط با قطر پاسخ داد.

وی گفت که ما پیام‌های مثبتی از برادرانمان در قطر دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه آن‌ها به احیای روابط در تمامی زمینه‌های سیاسی و اقتصادی تمایل دارند.

پیشتر «محمد عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر تأکید کرده بود که دوحه و قاهره علاقه‌مند به احیای روابط دوجانبه قوی و مستحکم هستند.

ژانویه گذشته نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر العُلا عربستان سعودی برگزار شد، نشستی که به آشتی قطر با چهار کشور عربی معروف شد.

چهار کشور عربی (عربستان، بحرین، امارات و مصر) پس از گذشت سه سال و نیم قطع رابطه با قطر، سرانجام در نشست العُلا با قطر توافقنامه آشتی امضا کردند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها