اعلام برائت رئیس موساد از نتانیاهو و حزب لیکود

اعلام برائت رئیس موساد از نتانیاهو و حزب لیکود
سه شنبه 26 اسفند 1399 - 19:57

یوسی کوهین رئیس موساد از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و حزب لیکود اعلام برائت و هرگونه رابطه سیاسی  با آنان را تکذیب کرد.

العالم - كشكول

نتانیاهو به اختلاف افکنی میان دشمنان خود و قدرت مانور در جذب مخالفان خود در ائتلاف های دولتی اش برای وعده دادن و دادن پست های دولتی و بودجه های مالی مشهور است وی عملا برای یوسی کوهین رئیس موساد نیز همین نقشه را داشت اگر وزیر جنگ فورا وی را از دام نتانیاهو و تلاش برای کشاندن وی به دام انتخاباتی اش آگاه نمی کرد.

کوهین رابطه خود با نتانیاهو که به فساد مالی و سیاسی معروف است را به دنبال اظهارات وی در شبکه 13 اسرائیل مبنی بر اختصاص دادن پستی به کوهین در دولت آتی،تکذیب کرد که همین مساله بنی گانتز وزیر جنگ اسرائیل را به حمله به کوهین و نتانیاهو واداشت و گانتز را به ضرورت تمرکز بر انجام وظایفش و دوری از مداخلات سیاسی و نتانیاهو را به عدم به کارگیری رئیس موساد در مسائل سیاسی تشویق کرد زیرا باور نمی کرد وی اینگونه اقدام کند.

شکست شرم آور

اقدام کوهین مبنی بر تکذیب ارتباط خود با نخست وزیر اسرائیل و حزبش در زمانی رخ داد که می توان از آن به تنگنای سیاسی برای نتانیاهو یاد کرد و نزدیک به زمان انتخابات اسرائیل در 23 ماه جاری است.

که نهادهای قضایی نیز از نزدیک شدن به زمان پایان پرونده های فساد علیه وی خبر می دهند که بر دوش وی سنگینی می کند و قرار است دادگاه مرکزی اسرائیل 5 آوریل در قدس اشغالی نظر خود را اعلام کند.زیرا هیچ یک از لقب های دروغین نخست وزیر اسرائیل مانند ساحر،شاه شاهان اسرائیل و هفت جان به نفعش نخواهد بود.

نتانیاهو فریبکار.. فاسد .. رشوه خوار و خائن در امانت

گفتنی است علاوه بر قدرت نتانیاهو در اختلاف افکنی میان مخالفان و دشمنان خود که آنها به ویژه چپگرایان را به زحمت انداخت، ضعف بنی گانتز رهبر حزب آبی سفید و عمیر پرتز رئیس پیشین حزب العمل دشمنان نتانیاهو و هم چنین وی را در موضع گیریش کمک کرد.

گانتز به فریبکاری های پیشین نخست وزیر و تلاشش برای شانه خالی کردن از مسائل فساد در دادگاهها هیچ اشاره ای نکرد و فقط گفت : نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود تلاش خواهد کرد و این ان چیزی نیست که اسرائیل بدان نیاز دارد.

جلسه های دادگاه ابتدای فوریه گذشته برای محاکمه نتانیاهو در راهروهای دادگاه مرکزی قدس اشغالی آغاز شد.

دو هفته پیش نیز جلسات محاکمه نتانیاهو در دادگاه مرکزی شهر قدس اشغالی آغاز شد که در طی آن نتانیاهو به لایحه های اتهامی علیه خود پاسخ داد و نیم ساعت بعد دادگاه را ترک کرد این در حالی است که سایر متهمان دست اندر کار در این پرونده ها حضور داشتند.

افول دوره طلایی نتانیاهو

نتانیاهو در صدد سوء استفاده از وضعیت داخلی و هم چنین تحولات خارجی به نفع خود است به گونه ای که دوره طلایی وی با روی کارآمدن دونالد ترامپ و داماد اسرائیلی اش کوشنر در آمریکا آغاز شد و وی نیز با به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به آنجا ، سهم خود را در اردوگاه راستی های صهیونیستی افزایش داد تا به برنامه های توسعه طلبانه و سپس انتخاباتی خود از ان کمک بگیرد.

مهم ترین رقیب نتانیاهو کیست ؟

یووال کارنی خبرنگار اسرائیلی متخصص در مسائل سیاسی در ستون سیاسی روزنامه یدیعوت آحرونوت اسرائیل نوشت : یائیر لبید که سال 2012 حزب یش عتید را بنیان گذاشت و هم اکنون نیز تبلیغات جدی و شدیدی برای معرفی خود به عنوان جایگزین نتانیاهو میکند آماده اعلام طرحی دراین خصوص است زیرا نظر سنجی ها نیز حاکی است یش عتید با 18 رای ،20 کرسی را خواهد گرفت که پس از لیکود در مرتبه دوم قرار می گیرد.

کارنی گفت : لابید تغییر کرده و آماده شده، به ندرت مصاحبه می کند و از توبیخ دشمنان خود یعنی یهودیان افراطی خودداری می کند و با وجودی که لابید ا زنظر قدرت جایگزین گانتز در اردوگاه مخالفان نتانیاهو شده اما راه برای دست یافتن بر بیشتر 61 کرسی و انتخاب به عنوان نخست وزیر برایش ساده نیست و مستلزم این است که ائتلاف قدرتمندی با راستی ها و چپی ها و نمایندگان عرب کنیست تشکیل دهد.

انتخابات آتی که قرار است ماه مارس 2021 برگزار شود چهارمین انتخابات در دو سال چهارراهی اصلی در مسیر نتانیاهو است که براوردها حاکی است آغاز شمارش معکوس برای ترک نخست وزیری وی به دلیل پرونده های فساد و افزایش مخالفان اسرائیلی علیه وی است.

از حدود یک سال پیش، شمار شهرک نشینان مخالف نتانیاهو هر شنبه در برابر مقر نخست وزیری در حال افزایش است کما اینکه اعتراضات اسرائیلی برای کناره گیری وی نیز افزایش یافته و انتظار می رود با نزدیک شدن به انتخابات بیشترشود.

درخواستها برای شروع تحقیقات جنائی علیه وی به اتهام فساد ، رشوه و خیانت در امانت و تکرار شد که پشت همه آن نیز کاخ سفید است و با ریاست جمهوری جو بایدن ، اسرائیلی ها را واداشته با قدرت به نفع ادامه روابط خوب اسرائیل و آمریکا ، پشت نتانیاهو را خالی کنند.

السد ابو ايمان

پربیننده ترین خبرها