وزارت خارجه روسیه سفیر کشورش در آمریکا را فراخواند

وزارت خارجه روسیه سفیر کشورش در آمریکا را فراخواند
پنج‌شنبه 28 اسفند 1399 - 10:18

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو سفیر این کشور در ایالات متحده را به منظور «تحلیل اقدام و رویکرد آتی» در حوزه روابط دوجانبه با واشنگتن فراخوانده است.

العالم - اروپا

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو سفیر این کشور در ایالات متحده را برای «تحلیل و بررسی اقدام و رویکرد آتی» در حوزه روابط دوجانبه مسکو- واشنگتن فراخوانده است.

سفارت روسیه در آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در ایالات متحده روز بیستم ماه مارس برای گفتگو پیرامون روابط دوجانبه به مسکو سفر خواهد کرد.

در این بیانیه تأکید شده که آنتونوف قرار است در نشستهایی که در وزارت خارجه روسیه و سایر وزارتخانه‌های این کشور برای بحث و گفتگو پیرامون تنظیم روابط روسیه و آمریکا در دوران بحران برگزار شود، شرکت کند.

سفارت روسیه در واشنگتن در ادامه این بیانیه افزود که اظهارات نسنجیده مقامات آمریکایی روابط دوجانبه واشنگتن- مسکو را به خطر انداخته است.

در همین ارتباط، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز گفت که طی سالهای گذشته، ایالات متحده روابط دو کشور را به «بن بست» کشانده است. وی همچنین گفت که «برحسب این واقعیت که فضا هم اکنون به حد کافی متشنج است، واقعاً می‌گویم که تاکنون شاهد چنین وضعیتی [در روابط دوجانبه] نبوده‌ام».

این در حالی است که «جالینا پورتر» معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده اوایل روز چهارشنبه در یک نشست خبری به قصد دولت آمریکا برای فراخواندن سفیر خود از روسیه جهت رایزنی اشاره‌ای نکرد و در واکنش به فراخواندن سفیر روسیه به مسکو مدعی شد که ایالات متحده با روسیه در راستای پیشبرد منافع خود و همزمان پاسخگو نگه داشتن مسکو همکاری خواهد کرد.

گفتنی است که دولت روسیه در پی اتهامات بی اساس و اثبات نشده واشنگتن مبنی بر مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و اظهارات «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور در شبکه خبری «ABC» که گفته بود «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را «یک آدمکش» می‌داند، سفیر خود را از واشنگتن فراخواند.

پربیننده ترین خبرها