مسکو: فراخواندن سفیر از آمریکا فقط یکی از اقدامات متقابل است

مسکو: فراخواندن سفیر از آمریکا فقط یکی از اقدامات متقابل است
پنج‌شنبه 28 اسفند 1399 - 11:53

نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه با اشاره به فراخواندن سفیر این کشور از واشنگتن گفت این تنها اقدام تلافی جویانه علیه امریکا نخواهد بود.

العالم- اروپا

به نوشته خبرگزاری «تاس»، کنستانتین کاساچف نائب رئیس شورای فدراسیون روسیه(سنا) امروز در صفحه فیسبوک خود ضمن محکوم کردن اظهارات "جو بایدن" رئیس‌جمهور آمریکا علیه "ولادیمیر پوتین"ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود، گفت این اظهارات نهایتا تأثیر منفی بر روابط دوجانبه خواهد داشت.

وی در این باره توضیح داد: «چنین اظهاراتی را نمی‌توان تحت هیچ شرایطی تحمل کرد و نهایتاََ تنش‌ها بین کشورهای ما را افزایش می‌دهد. فراخواندن سفیر روسیه از آمریکا برای مشورت، تنها واکنش معقول، سریع و مقتضی به این وضعیت است».

این سناتور روس با بیان اینکه فراخواندن سفیر مسکو از واشنگتن تنها اقدام تلافی‌جویانه علیه آمریکا نخواهد بود، افزود: «شک دارم اگر آمریکا نتواند توضیحی ارائه دهد و [از اظهارات بایدن علیه پوتین] عذرخواهی کند، به همین‌جا ختم شود».

بایدن روز سه‌شنبه در یک مصاحبه تفصیلی با شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» ضمن «قاتل» خطاب کردن پوتین، مدعی شد که او برای مداخله در انتخابات آمریکا تاوان خواهد داد. بایدن به سوال خبرنگار این شبکه که پرسیده بود «شما ولادیمیر پوتین را می‌شناسی. فکر می‌کنی او قاتل است؟» اینطور پاسخ داد: «فکر می‌کند».

تنش‌ها در روابط روسیه و آمریکا از سال‌ها پیش به دلیل چند پرونده از جمله تحولات اوکراین و ادعاهای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شدت گرفته و واشنگتن چندین دور تحریم علیه مسکو وضع کرده است.

«ویچسلاو والودین» رئیس پارلمان روسیه (دوما) در واکنش به اظهارات توهین‌آمیز رئیس‌جمهور آمریکا علیه همتای روس خود گفت بایدن در واقع به مردم روسیه توهین کرد و حمله به پوتین مانند حمله به روسیه است.

پربیننده ترین خبرها