آمریکا: صادرات و واردات سلاح از روسیه ممنوع خواهد شد

آمریکا: صادرات و واردات سلاح از روسیه ممنوع خواهد شد
پنج‌شنبه 28 اسفند 1399 - 14:47

در شرایطی که کاخ سفید وعده اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو در آینده نزدیک را داده، وزارت امور خارجه آمریکا نیز روسیه را در فهرست کشورهایی قرار داد که صادرات و واردات سلاح از آنها ممنوع است.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، دولت ایالات متحده قصد دارد روسیه را در فهرست کشورهایی قرار دهد که هر گونه صادرات و واردات سلاح و خدمات دفاعی از آنها بطور کامل ممنوع است. این موضوع در بیانیه‌ای که شب گذشته از سوی وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده، اعلام گردید.در این بیانیه آمده است: «سیاست ایالات متحده در این رابطه شامل خودداری از ارائه هر گونه مجوز یا دیگر اسناد لازم برای صادرات تجهیزات نظامی و خدمات دفاعی است که برای روسیه در نظر گرفته شده است. استثنای در نظر گرفته در این رابطه، تنها شامل عملیاتی است که در چارچوب همکاری‌ها با طرف روسی در عرصه فضا و پرتاب فضاپیماها به مدار زمین صورت می‌گیرد.»

طبق اطلاعات وزارت خارجه آمریکا، این تصمیم که از سوی "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه در اوایل ماه مارس اتخاذ شده، از تاریخ 18 ماه مارس (28 اسفند) لازم الاجرا خواهد شد.

روز چهارشنبه همچنین مشخص شد که وزارت بازرگانی آمریکا هم تصمیم گرفته تا محدودیت‌های صادراتی در قبال روسیه را در رابطه با وضعیت بوجود آمده برای "آلکسی ناوالنی" گسترش بدهد.

علاوه بر این، "جن ساکی" سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کرد که در آینده نزدیک، اخبار مضاعفی درباره نحوه پاسخگو بودن روسیه در قبال اقداماتش منتشر خواهد شد. به گفته وی، جزییات اقدامات محدود کننده علیه مسکو، همانطور که جو بایدن وعده داده، بزودی اعلام خواهد شد.روز گذشته رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای تأکید کرد که ولادیمیر پوتین باید "بهای" دخالت در انتخابات ایالات متحده را بپردازد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها