نخستین بحران سیاسی بزرگ میان امارات و رژیم اشغالگر پس از توافقات ننگین

نخستین بحران سیاسی بزرگ میان امارات و رژیم اشغالگر پس از توافقات ننگین
پنج‌شنبه 28 اسفند 1399 - 19:35

گزارش وبگاه خبری اکسیوس به نقل از منابع آمریکایی آورده است که امارات طرح برپایی یک نشست با رژیم اشغالگر و آمریکا و برخی کشورهای عربی در ابوظبی را در اعتراض به تلاش های نخست وزیر این رژیم برای بهره برداری از این نشست به منظور بالابردن شانس پیروزی خود در انتخابات 23 مارس، به تعویق انداخت.

العالم ـ امارات

"باراک افید" نویسنده این گزارش گفت: "اهمیت این اقدام در آن است که این مساله نخستین بحران دیپلماتیک بزرگ میان امارات و اسراییل از زمان اعلام توافقات سازش در آگوست گذشته است، که به "توافقات ابراهیم" معروف است".

قرار بود که نتانیاهو قبل از آغاز انتخابات به امارات سفر کند، برخی این امر را تلاش برای بالابردن شانس پیروزی اش در انتخابات عنوان کردند اما این سفر انجام نشد. علل لغو شدن سفر بسیار متعدد است از بیمار شدن همسر نتانیاهو گرفته تا مخالفت اردن با عبور هواپیمای نتانیاهو از حریم هوایی این کشور.

انور قرقاش وزیر امور خارجه سابق امارات روز سه شنبه در تویتر مخالفت امارات با مشارکت در هرگونه عملیات انتخاباتی در داخل رژیم اشغالگر را اعلام کرد.

قرقاش در حساب رسمی خود در تویتر نوشت: "از نقطه نظر امارات هدف از توافقات ابراهیم فراهم کردن یک پایه و اساس راهبردی برای تقویت صلح و شکوفایی با دولت اسراییل و در منطقه است. امارات هیچگاه در هیچ عملیات انتخاباتی در داخل اسراییل شرکت نخواهد کرد".

وبگاه خبر اکسیوس نقل کرد که نتانیاهو به محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی پیشنهاد داد تا مراسمی برای امضای توافق سازش با سودان ـ که نظامیان و غیرنظامیان سودان درخصوص این توافق با یکدیگر اختلاف دارند ـ برگزار شود؛ ولیعهد ابوظبی از این پیشنهاد استقبال کرد؛ اما تاکید داشت که این مراسم می بایست پس از انتخابات اسراییلی در اوایل آوریل برگزار شود این در حالی است که نتانیاهو خواهان برپایی این مراسم قبل از انتخابات بود..

ناظران بر این باورند که نخست وزیر اسراییلی با چالشهای بسیاری قبل از انتخابات از جمله اتهامات فساد و از دست دادن دونالد ترامپ متحد قوی خود روبروست.

پربیننده ترین خبرها