آمریکا اقدامات چین را تهدیدی برای نظم جهانی خواند

آمریکا اقدامات چین را تهدیدی برای نظم جهانی خواند
جمعه 29 اسفند 1399 - 04:50

دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اولین مذاکره رو در رو در رده های بالا با کشور رقیب چین را آغاز کرد و گفت که اقدامات چین نظم جهانی را تهدید می کند.

العالم-آمریکا

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در آغاز مذاکرات با همتایان چینی خود اعلام کرد که واشنگتن از منازعه صحبت نمی کند بلکه از رقابت سخت استقبال می کند و همیشه برای اصول، مردم و دوستان خود ایستادگی می کند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز به یانگ جیچی دیپلمات ارشد چینی و وانگ یی مشاور دولتی چین در منطقه انکوریج ایالت آلاسکا گفت که طرف آمریکایی در مورد نگرانی های عمیق خود از اقدامات پکن در سین کیانگ، هنگ کنگ و تایوان و همچنین حملات سایبری به آمریکا گفتگو خواهد کرد.

وی بیان کرد: هر کدام از این اقدامات نظم مبتنی بر قواعدی که ثبات جهانی را حفظ می کند، تهدید خواهد کرد.

یانگ جیچی هم در مورد فشار واشنگتن به کشورها با استفاده از زور، اعلام کرد که آمریکا از قدرت نظامی و برتری مالی خود برای تحت فشار قرار دادن کشورها استفاده می کند.

این دیپلمات ارشد چینی اضافه کرد که آمریکا از مفاهیم امنیت ملی سوء استفاده می کند تا آینده تجارت بین المللی را تهدید کند.

وی به نظر با اشاره به وقایع اتفاق افتاده پس از مرگ جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی که به دست پلیس این کشور کشته شد، تاکید کرد که حقوق بشر در آمریکا در سطح پایینی قرار دارد و این کشور می تواند در این زمینه بهتر عمل کند.

ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها