فضانورد و سناتور پیشین، رئیس ناسا می شود

فضانورد و سناتور پیشین، رئیس ناسا می شود
جمعه 29 اسفند 1399 - 19:24

کاخ سفید واشنگتن روز جمعه اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد بیل نلسون سناتور و فضانورد پیشین را به عنوان رئیس سازمان فضایی آمریکا «ناسا» معرفی کند.

العالم - آمریکا

جیم برایدنستاین مدیر سازمان فضایی آمریکا «ناسا» در اواخر آبان ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد در پایان دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»، از مقام خود کناره گیری کند.

برایدنستاین در پی اعلام برنده شدن جو بایدن در روز شنبه هشتم نوامبر (۱۸ آبان) گفته است: حتی در صورت درخواست او، از پذیرش این پیشنهاد خودداری خواهد کرد.

ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در سال ۲۰۱۸ برایدنستاین نماینده جمهوری خواه پیشین اوکلاهما در مجلس نمایندگان را به عنوان رئیس ناسا منصوب کرد.

ناسا، سازمانی مستقل در قوه مجریه دولت فدرال ایالات متحده آمریکا است که مسئولیت برنامه‌ریزی در حوزه‌های برنامه فضایی کشوری و تحقیقات مکانیک پرواز و هوافضا را بر عهده دارد.

در زمان جنگ سرد و پس از پرتاب ماهواره اسپوتنیک-۱ توسط اتحاد جماهیر شوروی به فضا، آمریکا به فکر ایجاد سازمان فضایی ملی خود افتاد و ناسا در سال ۱۹۵۸ با امضای رئیس‌جمهور وقت «دوایت آیزنهاور» جای کمیته رایزنی ملی هوانوردی آمریکا (ناکا) را گرفت و تاسیس شد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها