سرنوشت رویارویی عربستان و یمن در میدان های جنگ رقم خواهد خورد

سرنوشت رویارویی عربستان و یمن در میدان های جنگ رقم خواهد خورد
شنبه 30 اسفند 1399 - 19:11

کارشناسان و ناظران بر این باورند که سرنوشت رویارویی سعودی یمنی، در میدان های جنگ تعیین خواهد شد.

العالم ـ یمن

فعالان رسانه ای یمنی می گویند که عربستان بارها به تجاوزگری علیه یمن ادامه داد، از این رو هدف گرفتن عمق خاک عربستان و تشدید حملات علیه این کشور، سرنوشت این رویارویی را مشخص خواهد کرد.

فعالان یمنی خاطرنشان کردند که از سال 2018، مقابله با عربستان دو مسیر به خود گرفت؛ نخست هدف گرفتن عربستان با پهپادها و موشک های بالستیک و دوم هدف گرفتن عمق خاک سعودی است.

فعالان یمنی تاکید کردند که علت هدف گرفتن شرکت نفتی آرامکو آن است که عربستان ارتشی قوی ندارد. پول و حمایت مالی از عملیات نظامی شاهرگ عربستان به شمار می آید از این رو هدف گرفتن آرامکو برای وارد کردن ضربه ای دردناک به عربستان است.

کارشناسان نظامی اظهار داشتند که شرکت آرامکو شاهرگ اقتصاد عربستان به شمار می آید و یمنی ها اصرار دارند که هیچ شاهرگی برای اقتصاد عربستان باقی نگذارند.

کارشناسان نظامی تصریح کردند که هدف گرفتن پالایشگاه نفت وابسته به شرکت آرامکو ، همانند یک سیلی در صورت عربستانی ها و نیز آمریکا و انگلیس و رژیم اشغالگران و تمام حامیان این کشور است.

فعالان سیاسی می گویند که پس از شکست تمام مذاکرات و تلاشهای صلح که دولت صنعا به کشورهای عضو ائتلاف پیشنهاد داد، اینک تنها راه حل فقط پاسخ به تجاوزگری ها و دفاع از خویشتن است که تمام شریعت های آسمانی و قوانین بین المللی آن را تایید می کنند.

فعالان سیاسی با اشاره به تصمیم شورای امنیت که از جنبش انصارالله خواست تا حملات علیه عربستان را متوقف کند، اظهار داشتند که شورای امنیت با وجود گذشت 6 سال از جنگ یمن هیچ حکمی برای محکومیت حملات هوایی و محاصره ملت یمن صادر نکرد. زیرا قدرت های استکبارگر بویژه امریکا و انگلیس و فرانسه شورای امنیت را تحت سیطره خود در آوردند از این رو نمی توان روی شورای امنیت حساب کرد.

پربیننده ترین خبرها