واکنش کاربران عرب زبان به عملیات "ششم شعبان" یمن

عربستان از مرحله رهگیری موشک به اطفای آتش آرامکو منتقل شده است

عربستان از مرحله رهگیری موشک به اطفای آتش آرامکو منتقل شده است
شنبه 30 اسفند 1399 - 12:55

کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به عملیات "ششم شعبان" که طی آن نیروهای یمنی با 6 پهپاد شرکت آرامکو را هدف قرار دادند، عنوان کردند که این عملیات بار دیگر شکست سعودی در تعامل با پهپادهای یمنی را ثابت کرده است.

العالم- داغ‌های مجازی

کاربران شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که چند ساعت قبل از این عملیات، سخنگوی نیروهای مسلح یمنی اعلام کرد که بیانیه‌ای درباره عملیات گسترده در عمق عربستان سعودی صادر خواهد شد، ولی ریاض در مقابله با این عملیات، که طی آن 6 پهپاد به اهداف‌شان با دقت برخورد کردند، شکست خورد.

کاربران تصاویر و ویدیوهایی از این عملیات را بازنشر و تأکید کردند که در آستانه 7 ساله شدن جنگ علیه یمن، تاسیسات آرامکو هدف قرار گرفت.

یکی از کاربران ابراز امیدواری کرده موشک‌های یمنی برج‌های امارات، بنادر، فرودگاه‌ها و تاسیسات اقتصادی‌اش را هدف قرار دهد تا خدوم صهیونیست‌ها، بهای تجاوزشان به یمن را بپردازند و ادب بشوند.

برخی کاربران نیز خاطرنشان کردند، حج واقعی همین حملات قهرمانان یمنی است که روزانه با پهپادهای‌شان به عربستان سعودی حمله می‌کنند.

برخی کاربران افزودند، طرف‌هایی که همواره در مقابل کشتار کودکان یمنی موضع سکوت اختیار کرده‌اند امروز حمله به آرامکو را محکوم می‌کنند.

یکی از کاربران نیز با زبانی طنز نوشته است: عربستان سعودی از دیروز رسما از مرحله: "سامانه‌های هوایی‌مان موفق به رهگیری و منهدم کردن موشک بالستیک شدند"، به مرحله: "تیم امداد مدنی موفق شد آتش در مخازن پالایشگاه آرامکو را مهار کند"، منتقل شده است.

یکی از کاربران نیز با استناد به آیه 74 سوره حجر، نوشته است: 6 پهپاد یمنی پس از رصد پالایشگاه آرامکو در ریاض، بارانی از سنگ متراکم بر روی آن نازل کردند و اهداف تعیین شده را به صورت برگی جویده شده درآوردند (متلاشی کردند)."

کاربر دیگری نیز اظهارات مسئولان سعودی را که تلاش دارند به شکست‌شان سرپوش بگذارند، مورد تمسخر قرار داده و ویدیویی از اظهارات یکی از مسئولان را بازنشر داده که طی آن گفته است: "آنها ما را در تعطیلات آخر هفته هدف قرار دادند."

روز گذشته ساعاتی پس از عملیات موفقیت‌آمیز "ششم شعبان"، منبعی در وزارت نفت عربستان سعودی به وقوع حمله به تأسیسات نفتی این کشور در پایتخت اذعان کرد و از وقوع آتش‌سوزی در این تأسیسات خبر داد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها